1 done, 2 to go

Premiären gick hur bra som helst! Tillbringade i princip hela lördagen på teatern och nu känns det lite konstigt att den är över, nästan så att jag glömmer bort att det faktiskt finns två till föreställningar att se fram emot. Galamiddag efteråt när allting var undanplockat och klart. Det är så kul att se alla uppklädda och alla killar vinner på att ha kostym på sig, det är lätt det näst sexigaste utstyrelsen efter byggbyxor. Det kommer lite bildbevis senare men eftersom jag har ca 500 bilder från helgen så har jag inte hunnit välja ut godbitarna än. God mat, punsch och kostymklädda herrar, loves it! Hade dock en slemmig lärare till bordet, blä. När sponsorerna började dra sig hemåt så fortsatte vi till lokalen. Då var klockan efter två och tack vare den sena middagen så var min tidsuppfattning inte i närheten av korrekt. Tiden sprang iväg iaf och vid 7-tiden på morgonen så gled vi som var sist ut ur lokalen. Jag sov två timmar inne på media inne i Dormer innan jag åkte till jobbet. Mina jobbarkompisar barastirrade och skrattade åt mig när jag kom dit. De såg direkt att jag hade druckit rödvin ur flaskan hela kvällen och de märkte att jag inte slutade med det förrän vid 6-tiden. Men jag blir mkt trevligare mot kunderna när jag är lite full.

Visst var det segt på jobbet, men ingen bakfylla i sikte. Jag kanske har blivit botad? Dock så var sömnbristen påtaglig när jag kom hem från jobbet, den var så grov att den bidrog till nedsatt hörsel, säkert en helt normal bieffekt. Kollade på Peter och Petra med mamma och pappa på kvällen. Det är inte något av Astrid Lindgrens mästerverk, men helt ok. Intressant iaktagelse är att alla bilar som sågs i bild var röda, skulle vara kul att få reda på tanken bakom det eller var det kanske bara en slump?

Sov väldigt, väldigt gott inatt och nu snart ska jag iväg och vinka av mamma och pappa på tåget. Det är alltid trevligt att ha dem här, men det är så satans trångt! Var är min 7-rummare som jag beställde för över ett år sedan?

Hann förresten inte med allt på min to do list. Tanken var att jag skulle klara det mesta på den under torsdag natt. Det gick inte alls för jag och E kollade på Pirates 2 och Happy Feet då. En bit in i Happy Feet så somnade vi på soffan båda två, så nu har skvallertanterna något att prata om :p Jag har fortf inte sett hur den slutar för det kollade E klart på under morgonen samtidigt som jag färgade håret ,så en sak på listan hann jag med iaf. Fixade på teatern innan jag åkte hem och panikstädade inför familjens ankomst (fast nu har mamma städat på riktigt, jag blir bortskämd med sånt och lagad mat när de är här). Hann lucnha med dem innan jag åkte tillbaka till teatern för att kolla på genrepet. Familjen fick gå till after worken där jag mötte upp med dem sen. Det rådde campingkänsla i min lägenhet när alla skulle hitta sovplats.

Nu ska jag snart lämna dem på stationen och sen så blir det valberedningsmöte. Har en helt blank kväll i min kalender men känner mig jättesugen att hitta på ngt. Kan tänkas att detta sug försvinner någon gång i eftermiddag när jag inser att min sömnbrist inte är helt fixad. Blir det inte så får jag tjata mig till lite sällskap. 

Acid House Kings - Say yes if you love me
(trallvänlig pop som inte kräver något av lyssnaren)  

Kommentarer
Postat av: Nina

tack för tipset men då blir kortet alldeles för mörkt. gotto get me a new cameraaa! =)

2007-04-23 @ 19:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback