Jag är inte kär

Det här var min favorit på skivan Kalles Favoriter för några år sen. Har aldrig sett filmen, men nu när jag kollade på klippet så riktigt skär det i själen att se att Disneys produktioner inte alls håller samma mått som de gjorde när man var liten. Eller så kanske det är jag som har svårt att ta till mig de nya när man blivit lite för stor och lite för cynisk, men det tvivlar jag på med tanke på hur mycket jag gillar barnfilm. Såg att Happy Feet släpps på imorgon, då blir den min :)

Sitter och pluggar nu (dvs läser Slitz) i väntan på att tvätten ska bli klar. Snart skola och analyseringsdags, än så länge rullar uppsatsen på bra.

6M-val ikväll. Såg att det var två motkandideringar så blir spännande att se hur det slutar. Hoppas iaf att det inte drar ut på tiden för jag skulle vilja hinna till lokalen och fixa till Trolles kostym. Premiär på lördag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Mmm kalles favoriter va länge sen jag lyssnade på...

2007-04-19 @ 08:45:56
Postat av: E

Frågan är ju ifall barnfilmerna var bättre förut just därför att man var barn. När jag tänker tillbaka på vilka filmer jag har sett som jag gillar är det ju Skönheten och Odjuret, Lejonkungen och Herkules. Detta är väl de tre bästa filmerna som gjordes innan tekniken förfinades och övergick till animationer/cgi (tror det heter så :P). Numera så finns det så många bra/roliga animerade filmer så jag kan inte räkna upp alla. Shrek 1 och 2 är ju självfallet de okrönta konungarna, men även filmer som Hitta Nemo, Ett Småkryps Liv, Shark Tale osv är ju jättebra. Tycker att de med lätthet kan tävla mot dåtidens mästerverk.

Happy Feet sa du? Var det inte du som var rädd för pingviner? Men Happy Feet var ju underbart skön, dock Robin Williams som räddar den tycker jag.

Vem vill inte läsa Slitz och hävda att man "jobbar"? ;)

2007-04-21 @ 19:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback