Mer rödvin åt folket

Hel fab weekend! I fredags var det after work på kåren med quiz. Vi gick ut hårt och satsade på topp 3, men det höll inte hela vägen. Gjorde inte så mycket för det var en skön kväll ändå med mat, vin och sol. Kom hem någon gång efter midnatt sådär lagom rödvinstrött.

Blev väckt av A på lördagmorgonen för hon bjöd in mig, R och A på våffelfrukost. Hur ofta blir man så bortskämd? Nej just det, aldrig. Efter att ha pluggat in tre våffeljärn i samma vägguttag så gick en säkring, men goda våfflor blev det till slut.

Fortsatte dagen på östra stranden med sol och årets första benplaskande i havet. Iskallt var det men när benen väl hade domnat bort så var det skönt. Avslutade stranddagen med glass, precis sådär som man ska göra.

Grillning och vollyboll på Nyhem sen. Vollyboll är verkligen inte min sport, helt okontrollerat sträcker jag ut armen och hoppas på det bästa (dvs att någon annan i mitt lag ska lyckas bättre än jag med att få över bollen). Jag brukar förbättra mig succesivt under sommaren och någon gång i augusti så händer det t.o.m att jag har lärt mig att passa. Tyvärr så kommer vintern sen och så är jag tillbaka på ruta noll igen.

När det blev för kallt för att sitta ute så kilade vi upp till mig. Vid det här laget slutade Fröken Duktig att dricka så jag kom relativt utvilad till jobbet på söndagmorgon.

Vi läste horoskop när vi var på stranden och där stod det att stenbockar skulle ha en crappy vecka och än så länge så har den inte varit någe vidare. Lånade ut min cykel till E idag och nu har han råkat tappa sin nyckelknippa (med min cykelnyckel på). Såklart var det inte med flit men det är bittert ändå därför att alla vet att cyklar med vajer som lås är mkt lättare byte än de med ett sådant lås som jag har nu.

Fick imponera med min verktygslåda och kunskap ikväll när jag hjälpte H att sätta upp hyllor i hennes lägenhet. Blev hur fint som helst, jag vill också möblera om. Eller iaf få det städat.

Såg näst sista delen av Wild Kids nyss, hur tänker SVT när de lägger ner en sådan skön programide? Blev alldeles rörd av att se ungarna prata om hur tråkigt det är att de snart ska skiljas och flytta hem igen. Det är sådant som får mig att tänka på Florida. Det tillsammans med att jag pratade med Mr. Germany igår gör att jag vill sätta mig på första bästa plan tillbaka, eller iaf ta en semestertripp till Tyskland.

Idag var sista dagen att söka höstens kurser. Tog påbyggnaden här i Halmstad och företagsekonomi i Göteborg, får väl se var jag hamnar =)


Bild 1:
A och A njuter av våffelfrukost
Bild 2: R med gravidmage orsakad av våfflor
Bild 3: A och R joxade med trasan på stranden
Bild 4: A och T njuter
Bild 5: A lapar sol
Bild 6: Riktigt så här bra såg det inte ut hela tiden när jag spelade
Bild 7: D och R fick vänta länge på bollen ibland
Bild 8: K med receptet för en lyckad kväll; rödvin
Bild 9: V, A och L myser på filten

                       

Kommentarer
Postat av: josefin

här hoppas ja du hamnar, vill villl!!

Postat av: E

Inte blev man bjuden på pannkaksfrukost fast jag servade my lady med vinglas hela kvällen, fast jag skulle nog inte pallat med det eftersom jag inte var hemma förän runt 6 på lördagsmorgonen. Blev dock bjuden på grillningen vilket var snällt =).

2007-04-21 @ 18:57:29
Postat av: Jasmine

E: Nästa gång du slocknar på soffan så lovar jag frukost, om det blir pannkakor är dock mera tveksamt

2007-04-23 @ 14:25:48
URL: http://shazmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback