Påsken var helt fab

Love påsken! Det är en så skön högtid som inte innefattar en massa krav. Sen så är det bara påsken som varit felfri ur festsynpunkt för min del. I år var inget undantag. Firade långfredagen med att sitta uppe extra länge. Jag och E skulle ha filmkväll. Efter en hel del drinkar och filmer så tog den slut vid halv 6 på lördagmorgon. Inte mycket sömn för Jasmine som var i uselt skick när jag släpade mig till lokalen kl 9 för att fixa skådisarnas kostymer.

Hasp delade ut ballonger till giriga barn och gjorde reklam för spexet. Med mörka solglasögon för att dölja baksmälla och mörka ringar under ögonen så var nog inte jag världen bästa reklampelare men skådisarna var iaf grymt snygga.

Skulle ha sovit middag var det tänkt, men det hann jag visst inte med. Lördagens planer var spexig påskmiddag hemma hos A och sen vidare till T:s födelsedagsfest. Mitt middagsbidrag var ostgratinerade ägghalvor som verkade gå hem. Helt underbar påskmiddag! A:s hemgjorda (jättegoda, även för en som inte gillar sill) inlagda sill satte en mkt mogen och passande touch på det hela. Att jag som inte gillar fisk så särskilt mycket åt och t.om njöt av sill och janssons är ett otroligt bra betyg. Hemrullade köttbullar, lax, potatisgratäng, mozzarellasallad och fint målade ägg bjöds det också på. Alla utom jag kunde bita av nubben. Innan jag fyller 30 ska jag ha lärt mig det. Vi spelade spel och lekte(?) sanning och konsekvens. Den mogna silltouchen uppvägdes av kvällens roligaste aktivitet: busringningar.

Några begav sig ut på krogen, några gick hem men jag fortsatte till Gamle Tull för att fira T. På vägen dit tog jag fel på ett bowlingklot och en pingvin, sa jag att jag inte kunde bita av nubben? Stackars födelsedagsfirarna som fick stå ut med mig och stackars E som jag hade i luren när jag träffade på mördarpingvinen. Fick sällskap av K och P hem, vi tog en omväg runt McDonalds innan jag däckade i säng.

Upp och hoppa imorse, jobba glidarpass på jobbet, men fick bära hundratals kilon med sten så är helt slut nu ändå.

Halmstad BK mot HIF på Örjans vall imorn, det är inte utan att man är lite sugen.

Bild 1: Frusna skådisar på stan. Den svartröda kostymen med puffbyxor har jag sytt =)
Bild 2: C och A lägger en sista hand vid vår lovely påskmiddag
Bild 3: Mat!
Bild 4: Tror att S blev mätt iaf

        

Hörde jag skål?
ATT DU GJORDE!


Kommentarer
Postat av: Emma

jag var så ful på alla bilder.... och inte mycket till smaskigt skvaller finns att skriva om heller i'm sorry to say

Postat av: josefin

låter som du haft en rikigt mysig skoj påsk.vill se min snygge jasmine snart! den 19 maj komemr ja troligen ha fest iaf =) boka in d!

2007-04-10 @ 17:57:15
URL: http://josefingustafssons.blogg.se
Postat av: Jasmine

Emma: det var du säkert inte

Josse: det ser nog ut som att jag ska kunna komma då! har dock inte fått schema för den tiden än, men jag hoppas!

2007-04-10 @ 23:40:33
URL: http://shazmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback