Barndomshjälte

Jag har high-fivat (säkert helt korrekt böjning) Tomas Ravelli :D Gamla människan var på måndagsklubben igår. Jag har gått runt hela dagen idag och varit nöjd över det här. Sommaren -94 var jag på plats i Rålandshovsparken när fotbollslandslaget kom hem från USA. 1994 är en sommar som jag alltid kommer komma ihåg, inte bara på grund av fotbolls-VM, nej det var ju så varmt också, bada varenda dag, midsommarfirande tillsammans med Larssons. Kanske var det sista sommaren som barn. Så att få syn på en gammal barndomshjälte kändes bra, var på väg att ringa mamma och pappa men när jag såg att klockan var närmare ett på natten så fick de nöja sig med ett sms. Bananrepubliken-Petter djade (också korrekt böjning) tillsammans med en kompis. C blev förtjust i kompisen så jag skulle vara lite snäll och fråga efter hans nummer åt henne. Klättrade upp till Dj-båset. Petter såg mig vifta med papper och penna och börjde sig fram för att börja skriva sin autograf, men surade till när han förstod att det var hans kompis nummer jag var ute efter. Sorry Petter.

Nu har jag kommit på hur jag ska få ut mer av de dagar som jag jobbar 12-22. Istället för att sova till 11 så går jag upp 8.30 och vips så har jag massa extra timmar att utnyttja. Det här är ingen nobelprisvinnande upptäckt, det kan nog mera ses som en logisk del av vardagen för de allra flesta, men inte för mig. Jag har alltid trott att den extra sömnen gjorde mig bättre än att släpa mig upp lika tidigt som alla andra mornar bara för att hinna plocka, laga matlåda och sånna grejer. Därför känns det nu som det var flera evigheter sen jag vaknade och var bakis.

Bild 1: Söta rara A som förgyller min dag med små flodhästar och sin blotta närvaro
Bild 2: Förfest på Skansen
Bild 3: Mona-Lisas leende
Bild 4: När, när, närbild :)

   

Kommentarer
Postat av: Emma

hahaa. du har all rätt att vara nöjd =)

Postat av: linda

Ja, jag hade oxå vart himla nöjd =)

2007-08-15 @ 12:24:58
URL: http://lindsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback