En fråga till Hjärnkontoret

Har Hjärnkontoret lagt ner? Ni vet det där programmet som barn kunde skicka in frågor av naturvetenskaplig karaktär. Jag skulle behöva det nu för jag vill nämligen veta varför en arm som man ligger på när man är vaken "somnar" men om man ligger på samma arm när man verkligen sover så "somnar" den inte. Fast det kanske bara är jag som har det så och alla andra måste väcka upp varenda liten del av sin kropp varje morgon som har haft lite för dålig blodcirkulation under natten.

Dagens andra fundering handlar om alla dessa stackars fruar som virrar runt på byggavdelningen för att de har blivit ditskickade av sina män. De har knappt någon aning om vad de ska ha, oftast så så har de en lapp med sig som de lämnar fram till mig, sen så stirrar de på mig i väntan på att jag ska trolla fram vad de ska ha. Ställer jag sen en fråga i stil med "ska det vara ut- eller invändig gänga?" så avstannar deras ögonlocks blinkfunktion, de gapar och stänger munnen i stil med en fisk på torra land. "Spelar det någon roll?" blir ofta svaret. Men en stirrande blick på mig så förstår de att det gör det. Sen så börjar de rota i väskan för att få upp mobilen så att de kan ringa hem till karln i huset. Det här momentet upprepas på daglig basis i mitt arbete. Här tycker jag faktiskt synd om kunden för att de finte år med sig tillräcklig informationen hemifrån innan de åker och handlar. Kan inte ni killar bara vara lite snälla och skriva ner lite extra information som ni sitter på, men kanske tror blir för mycket för lilla frun att ta in. Gör det så slipper jag stå och förnedra folk bara för att de ska få med sig rätt grejer hem. Fast jag tycker iofs att det hör till allmänbildningen att se skillnad på en ut- eller invändig
gänga.  

Weezer ligger alltid med på playlisten, men nu är det en sådan där period där de går på repeat igen. Synd bara att Surf Wax America inte finns som musikvideo så ni får nöja er med en livespelning.


Kommentarer
Postat av: linda

kanske har det att göra med att kroppen går ner i varv när vi sover. Vi andas ju inte lika ofta och hjärtslagen går ner. Så då borde ju inte blodet i armen röra sig lika mycket kanske därför den inte somnar. (eller så är det människans vakthund och vill vaka över oss medan vi sover ;)Gänga borde ju alla veta vad det är fast det blir svårare med utvändig och invändig om man inte kollat först.tex silen till blandaren vet jag inte vad jag har måste kolla först....aa invändig. Haha ja ganska viktigt detalj om det ska fungera. Puss

Postat av: Max

Hej!
Jättekul att du hittat till min blogg, och jag skall med spänning följa din! Vi har verkligen ett delat intresse i Weezer.. River lixom, söt som få, och med en grym talang att komponera väldigt sköna texter =) Hoppas allt är bra med dig.
Maximus

2007-08-13 @ 21:00:26
URL: http://tofastfor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback