En vecka

Nu har det första lyckoruset börjat lägga sig och jag har satt igång att packa. Packa för att flytta till Uppsala. Nästa helg kommer jag. Jag har en vecka på mig. En enda liten vecka på mig att säga hejdå till Halmstad. Jobbar sista dagen på Coop på söndag. Kommer sakna världens bästa jobbarkompisar, men på tisdag ska vi ut och käka, det ser jag fram emot. Men jag ser inte fram emot att säga hejdå till alla som är kvar här nere. Tur att jag har så många underbara som väntar på mig där uppe. Jag har inte sett lägenheten (ligger på Torkelsgatan), men mamma och pappa ska dit i helgen och filma den åt mig. Mina söta rara föräldrar kommer ner hit och hjälper mig att köra upp grejerna.

Den 3 september börjar jag. Måste nog åka dit några dagar innan, dels för att se hur lång tid det tar att pendla (praktikplatsen ligger ju i Stockholm) och för att lära mig hitta.

Har precis sorterat åtta stora svarta sopsäckar med kläder. Kommer behålla en ungefär. Skönt att rensa ut allt gammalt skräp. Nu väntar resten av förrådet som jag inte har rört sen jag flyttade in här 2005...En vecka kommer gå fort.

Igår kom E hit, äntligen tillbaka från norrland. Kollade på film och käkade mat, allt var precis som det brukar. Skönt, alla andra vet jag ju att det kommer gå bra med, vi har redan tagit den här vändan när jag flyttade till Florida. Ska komma ner då och då så ni inte glömmer bort mig.


Kommentarer
Postat av: linda

usch va sorgligt med farväl! Torkelsgatan ligger väl vid mig! =D Jag är ledig mån-tor helgen efter du kommer hem så jag kan hjälpa dig flytta in om du vill. (inte mycke bärkraft men nått kan jag säker göra=) Puss

Postat av: Emma

torkelsgatan ligger precis vid mig! wiiie

2007-08-17 @ 13:58:36
URL: http://emmasnya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback