Keps vs. Sol

Jag har inga persienner i min lägenhet. Eftersom det är en hörnlägenhet så har jag sol i princip hela dagarna, från arla morgon tills den går ner. Det här stör bara mig så här på kvällskvisten när jag vill titta på tv, just nu ligger solen rakt i ansiktet på mig. Men jag har en lösning på det problemet och det stavas inte persienner eller gardiner, nej det stavas: keps. Om jag har besök som också vill kolla på tv (eller bara håller på att få spel på det faktum att solen skiner rakt i ögonen på dem när de sätter sig i soffan) så erbjuder jag mycket storstilat på något fint exemplar från min kepssamling. På morgonen ligger solen också på, jag sover vidare helt opåverkad av detta. Men de flesta andra gör inte det har jag märkt de gånger jag har haft gäster över natten. Kanske ska borde jag fixa fram några nattmössor med solskydd som mina nattgäster kan ha. Ahh det låter mycket enklare än att fixa persienner, så gör vi.

Sommarens första alkoholfria vecka är nu avklarad. Känner mig renad i kropp och själ. Och grymt sugen på att gå ut. Måndagsklubben lockar men akut pengabrist sätter stopp för sånna planer. Löning den 15, då är det jag som är kung i baren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback