Chokladkalender

Jag äter inte godis. Är faktiskt inte särskilt förtjust i det. Såvida jag inte ligger med en baksmälla på gränsen till döden (händer faktiskt mer sällan än man skulle tro, kan ju bero på x antal hemgångar innan midnatt) för så är det endast salta fiskar som kan rädda livet på mig. Undantag nummer två är chokladkalerndern. Jag får en varje år av miina föräldrar. Förra året skickade de t.o.m en till Florida. Detta är alltså en djupt rotad tradition som de aldrig kommer få sluta med. Läser man på baksidan på chokladkalerdrarna (är det verkligen så man börjer ordet "kalender"?) så står det alltid "Made in Germany". Kan det vara så att Tyskland har tagit paten på chokladkalendern? Hur som helst så är den här chokladen jättegod. Nu avnjuter jag chokladbit nummer 2 tillsammans med den sista slurken julmust, det är helt ok så nu kan det bli jul snart.

Kommentarer
Postat av: Emma

kalendrarna skulle jag gissa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback