En värdelös handling

Jag har ett sms som är nästan ett år gammalt. Det är från T och det står "A har gjort en värdelös handling, jag kommer". Jag har kvar det här smset dels för att jag tycker att uttrycket "värdelös handling" används så roligt, men också för att jag vet hur nöjd jag var över att få med mig sällskap på Maxi. Saken var nämligen den att jag bad T följa med mig till Maxi efter skolan (eftersom det är roligare att ha sällskap). Hon sa att det behövdes inte eftersom hennes sambo A redan hade handlat, hon var rätt nöjd över att slippa åka till affären vill jag minnas. Jag trampade iväg själv till Maxi och det var när jag var på väg dit som jag fick det här smset och värdelös handling styftade till att A inte hade köpt något av det som de egentligen behövde.

Jag gör rätt så värdelösa handlingar själv. Oftast på fastande mage inne på dyra Ica Torgkassen inne på Kvarnen. Kommer jag hem tidigt (dvs innan kl 20) så har jag suttit på tåget med en kurrande mage ända sen i Märsta ungefär. Stannar till vid Kvarnen på vägen (jag vet, visst skulle jag kunna åka till Willys men det är ju en omväg). Det är alltid mycket folk på Torgkassen, sånna som jag själv, singlar med tidsbrist, alt. unga par med tidsbrist och en och annan förvirrad småbarnsfamilj som undrar varför det inte finns några storpack. Första stoppet är charkdisken, oftast blir det enda stoppet. Färdiglagad mat av god kvalitet, toppen. Variation eftersom de byter utbud med jämna mellanrum, långt ifrån de färdiga Findusgrejer som man hittar i frysdisken. Jag ursäktar mig med att det är vällagad färdigmat, men jag kommer inte ifrån att det är färdigmat. Bara att värma alt. äta kallskuret när jag kommer hem.

Middagen är över på en kvart. Efter det lagar jag mat. För jag tycker att det är kul, men det går inte ställa sig och fixa mat när jag är på gränsen till svält när jag kommer hem. Men lagad matlåda det har jag iaf. Alltså ska jag strax ställa mig och svänga ihop en fisk- och skaldjurssoppa med kräftstjärtar i. Önskar att jag kunde säga att jag har gjort allt från scratch, men icke, soppan kommer i tetra, kräftstjärtarna ligger färdigskalade i en burk. Det kan vara sånt här som gör att folk ifrågasätter mina matlagningskunskaper. Men fullt så här värdelös brukar inte handlingen bli, nästa gång ska jag fånga fisken själv, nästan iallafall.

Kommentarer
Postat av: linda

Haha värdelös handling va bra uttryck =) Kanske ta med dig en frukt som du spar och har på tåget eller en smörgås. Om du ändå lagar mat när du kommer hem kan du ju laga mat då när hungern är stillad. Eller laga dubbelt så du har matlåda och när du kommer hem. =)

2007-12-11 @ 07:43:12
Postat av: Emma

Jag trodde hon menade att han hade varit taskig mot henne och hon ville komma & sova hos dig först. Då var "värdelös handling" ett ännu roligare uttryck.

Postat av: tess

HAHAHA! det hade jag glömt! puss

2007-12-22 @ 14:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback