Plastkärlek

Idag fick jag hem mina svindyra Tupperwareprylar:

- 2 st ihoptryckbara matlådor (kan plattas ihop till obefintliga när maten är uppäten)
- 1 st salladsskål (med galler i så att salladen håller sig fräsch i minst en vecka)
- 1 st MicroPluskanna (min nya bästa kompis)

Hade lite ångest inför den där microkannan, en plastbunke för 300 spänn kändes inte så motiverat längre. Men så började jag googla för att se vad man kan göra med den. Allt, visar det sig. Koka ris, potatis och ångkoka grönsaker i micron på nolltid, prefekt. Sen hittade jag det bästa av allt; recept för kladdkaka i micron med hjälp av den här kannan. Om det funkar (ska testa imorgon) så borde Tupperware få någon typ av nobelpris. I min ugnslösa tillvaro så händer det att jag halvt avlider ibland pga kladdkakebrist. Och hur lång tid tror ni att det tar innan kladdkakan är klar? 3 minuter. Hallelujamoment. Dessutom kan man visst göra sockerkaka i den också.

Om plastkannan kan städa också så tror jag bestämt att jag borde gifta mig med den.

Kommentarer
Postat av: Linda

haha

2007-12-03 @ 11:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback