Bokrea

Sådär ja, nyss hemkommen från bokreans första timmar. Har svettats i Halmstads bokbutiker tillsammans med andra bokmalar. Trodde dock inte att snygghetsfaktorn på de andra manliga shopparna skulle vara så hög, trevligt.

Inledde kvällen med film hemma hos T. Började med Offside, svensk film om ett misslyckat fotbollslag ute i landsbygden. Den var charmig och rätt så kul faktiskt, Jonas Karlsson får alltid spela missförstådd. Vi fortsatte med Omen sen, lät säkert fantastiskt när sex stycken tjejer gallskriker när hundattacken på kyrkogården visas. Stackars A som satt hemma och pluggade. Jag trodde dock att jag (som är mer lättskrämd än Lille Skutt) skulle tycka att den var läskigare. Tror t.o.m att jag kommer somna utan problem.

Har som sagt var besökt bokrean tillsammans med T och J. Nattens skörd blev:

- Bonniers Rocklexikon, en underhållande tegelsten på ca 1400 sidor

- C.M Bellman - Sånger, dikter och epistlar

- Barnens versbok, ren nostalgi

- Kärlek och uppror, ännu mer nostalgi

- Vad varje svensk bör veta, ett uppslagsverk om det mesta

- 101 goda råd om sömnad

- Dan Brown - Gåtornas palats

En skönlitterär bok utav sju möjliga. Är väl en sådan period just nu, dock stod jag och tummade på Mobergs Utvandrarna/Invandrarna ganska länge, kan tänkas att den inhandlas senare i veckan. Är dock inget fan av böcker med riktiga pärmar i vanlig fall, en pocket är så mycket smidigare att plocka med sig överallt. Men tror nog att "Vad varje svensk bör veta" ska få följa med mig till sängs nu så kanske jag är lite mer allmänbildad när jag vaknar imorn.


Backyard Babies - I love to roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback