Bromölla och allmän svaghet, min egen i synnerhet

Sådär ja, Skåne avklarat. Det va en jättekul helg, att få se allt som H berättat om och få träffa nya människor. Insåg att kontrasten mellan små och storstad faktiskt existerar. Trodde inte att det normativa synsättet skulle skilja sig så mkt beroende på var man är uppväxt men i vissa fall så gjorde det verkligen det. Ta det här med att skaffa barn, i Uppsala känner jag inte till många i min ålder som har barn, i Bromölla var det inget ovanligt alls. Säger inte att det ena är bättre än det andra men det är verkligen inget liv jag skulle kunna tänka mig. Sen att det finns sviniga killar är ju ingen nyhet men det verkar som de verkligen får en chans att blomma ut på landsbygden. Bromölla var en mysig stad och så mkt som jag dansade ute har jag inte gjort på länge, men det är som sagt var inget liv för mig. Halmstad är egentligen alldeles för litet för mig, hela Sverige känns lite för litet för tillfället.

I helgen kommer hela familjen ner. Lillebror ska flytta in i sitt rum i Båstad och min lägenhet ska äntligen bli fri från hans grejer. Kommer soo not sakna mattan. Hinner dock knappt spenedera någon tid tillsammans med familjen, har Hasp kick-off på lördag och då ska jag ha hunnit hämta mig från kåren kick-offen på fredag. Ska också hinna tokstäda här hemma, lämna in lillebrors cykel, plugga och ringa jobbet. Vet inte om det gör någon större nytta att jag skriver ner det jag måste göra, borde väl sätta lite press på mig iaf.

Fick precis vin och kåren förfrågan men det kommer inte hämta. Har precis återhämtat mig efter en 24-timmars magsjuka, behöver lite rehab för att orka helgen tror jag.

Borde verkligen skriva oftare så att det inte bara blir en upprapning av vad jag har/ska pysslat med utan vill istället få in lite åsikter, tankar och funderingar (är det samma sak, bara olika benämningar på det?) Nu dök det in en till förfrågan, magsjukeoffret verkar poppis idag och känner mig plötsligt väldigt kåren-sugen...stå emot stå emot. Eller ta dig iaf i kragen, duscha och skicka en födelsedagshälning till E som blir hela 22 idag, grattis grattis vännen min!

Halmstadbor i Bromölla



Helena, Emma och Ramona



Little old wine drinker



Looking hot på bussen



Jag och dagens födelsedagsbarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback