Kick-offer och influensa

Host host, yl och gnäll jag har influensa. Drog igång ordentligt i måndagskväll och nu har jag snor rinnandes ur ögonen, typ. Men innan jag blev sjuk hann jag med en fullspäckad helg. Kåren kick-off i fredags. För att kompensera för min svaghet i onsdags så valde jag alkoholfritt hela kvällen och det gick bra det med. Lotsade en trevlig norrlänning in i kåren-atmosfären. Det var faktiskt en ovanligt lyckad kårenfest, folk stannande kvar efter (den jättegoda, hemlagade) maten och lekte och umgicks. Mitt lag vann frågesporten som handlade om sittande 6M, suprise :p Va kul att vinna iaf. Blev en rätt så tidig kväll för mig som var hemma innan midnatt, men det var alldeles lagom.

Upp tidigt lördagmorgon och packa ihop lillebrors saker och panikstorstäda innan familjen anlände på eftermiddagen. Firade söta rara lilla mamma när de kom sen var det raka spåret till Båstad, installera lillebror i den söta lilla staden och sen speed tillbaka till Halmstad. Dags för kick-off nr 2, denna gången med HASP (Halmstadspexet). Jag missade bowlingen, men med tanke på hur katastorfalt dålig jag är på det så gjorde det inte så mkt. Åkte istället hem till C och sänkte det sista i Dooleysflaskan, därefter iväg till HASP-lokalen. Middag med punch till. E hade lovat att jag bara skulle behöva dricka en (punch har lite kräkframkallande effekt på mig). När det var dags så svepte jag min, misstag, man ska tydligen bara smutta på den typ forever. Hävdade ändå att jag hade gjort mitt på punchfronten och kunde fortsätta skåla i öl. Trots det fick jag mer punch i glaset, tack S. Well well, det var ju inte riktigt lika illa som tequila som tur var.

Jag är ju nybliven Haspare, men träffade en hel del trevligt folk så det ska nog bli kul. Fotograf är min roll och fotade gjorde men tyvärr så funkar inte länken idag så att jag kan visa resultaten. Även denna kväll så begav jag mig hemmåt relativt tidigt, hade ju trots allt mamma och pappa kvar i lägenheten över natten.

Farvälvink till föräldrarna, iväg till lokalen och städa innan bakispizza. Jobba söndagkväll och hela måndagen och sedan dess äcklig influensa.

En ljusglimt i eländet är iaf att jag har fått ihop mitt nintendo 8-bitars! Jättekul men hade glömt att det var så svårt. Måste nog öva mkt mer och skriva mindre hemtenta, ja ja bra fördelning.

Alla hjärtans dag idag, min tredje i rad som singel. Inte utan att det känns lite ensamt. Ska kanske ta och mejla Mr Germany för att muntra upp mig lite. Fast har iofs blivit uppmuntrad redan idag, fikade hjärtbakelser tillsammans med E och fick ett gulligt kort på posten med, så lite älskad är jag nog allt :)

Finns det något bättre än att duscha efter att ha legat äckelsjuk ett tag? Just nu så gör det nog inte det.


Elvis Presley - Are you lonesome tonight?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback