Diskmaskinstriumf

Att jobba som barvärd igen vad både kul och jobbigt. Det var lite mer oorganiserat än vad jag minns det, men barmästarna var alla okända ansikten för mig men de gjorde ett kanonjobb. Att ha folk som man kan räkna med i spritbaren är guld värt. Att majoriteten av jobbstyrkan var killar kan ha med saken att göra. Inte för att tjejer gör ett sämre jobb men för att de har en tendens att säga "ahh men jag vill bara byta plats om jag får stå tillsammans med Sanna/Karin/Lisa/Kajsa" osv. Min svurna fiende diskmaskinen var mer samarbetsvillig än den någonsin varit förut (glad att se mig igen kanske?) och jag fick ihop den på första försöket, kände mig som en golfare som fick till ett hole in one.

Sov läänge imorse, men med tanke på att jag jobbade halva natten så var sömnmängden ändå i underkant. Har käkat bakismat med H trots att jag var spiknykter igår. Har oxå hunnit med lite tvättstuga och plugg. Inget städande idag och ingen vettig middag heller. Var sugen på pyttipanna men åt ju faktiskt det på kåren igår. Det är quiz-night imorn så då hoppas jag på riktig mat.

Kollade på "A night at the museum" ikväll, är det bara jag som blev rätt så rädd av den? Men eftersom the love of my life, Owen Wilson, var med i den så kan jag överse med allt sådant. Appropå love så har jag en telefondejt med Mr Germany på söndag, blir nästan lite fnittrig när jag tänker på det trots att det inte är ngt sånt mellan oss.

Nu är kl snart 3 på natten och tanken är att jag ska gå upp senast kl 10 imorn för att ta mig till eurostop. Har inga egentliga ärenden där förutom att jag vill säga hej till mina jobbarkompisar. Blir det inte så är träning ett måste.

Jag (lr snarare min bitch) har köpt biljetter till Melody Club konsert nästa vecka. Lyssnar på deras senaste skiva " Scream" just nu, hade helt glömt bort att de var så här bra!

Nej nu måste jag sluta blogga, börja sova (sagt med Knäckehäxans röst)


Melody Club - Don't fake the real thing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback