Amputera tån

Nix jag vaknade inte. Men tack vare att söta rara E ringde så kom jag till jobbet i tid. Nu litar jag inte längre på mobilens väckarklocka så jag har skaffat en extern.

Lördagkvällen spenderades hemma R där jag kollade på Children of men tillsammans med honom och A. Bra film! Jag visade min onda tå för A och hon sa att om den blev värre så skulle jag kanske vara tvungen att skära bort en liten bit av den. Det får inte hända, jag gillar min tå. Jag fick rådet att lägga blött omslag runt den. Till det skulle man behöva sterila kompressorer, sårsprit och medicintejp. Jag hade inte det hemma så jag fick nöja mig med; bomullsrondeller (som jag använder för att ta bort sminket), bag-in-box vodka och maskeringstejp. Man tager vad man haver. Nu har jag fixat de rätta grejerna och tån börjar faktiskt se lite bättre ut, men gör fortfarande ont som bara den och har en häftig blåröd nyans. Eftersom jag vet att folk inte brukar vara så jätteförtjusta i fötter så besparar jag er bilder på den läskiga tån.

Blev bjuden på lunch av T idag, hon gjorde en av mina favoriträtter; köttbullar, potatis, brunsås och lingonsylt. Det smakar barndom och trygghet. Sen så är det enda sättet att få i mig kokt potatis.

Nu står en kräftpaj i ugnen så att vi ska kunna maximera kräftupplevelsen ikväll.

Sjunde himlen på tv just nu. Det är en serie som jag skäms lite över att jag tittar på, men jag kan inte låta bli. Jag låter inte den hindra mig att göra något om jag är upptagen, så fast är jag inte, men sitter jag vid datorn och har tven på och den visas så fastnar jag. Den är helylle och just precis nu är alla jätteupprörda över att en 18-årig kille har en kondom i sin plånbok. Det är präktigt, amerikanskt and I love it.

Kommentarer
Postat av: linda

ååå kräftor ja de var verkligen tidigt. Inte ett paket var då? ;)

Postat av: linda

Jag är ledig lör, sön. Sen slutar jag kl.14 ons,tor,fre. På lördag är det fest i en lokal som vi är bjudna på (du med). Ses snart!

2007-07-18 @ 11:55:03
URL: http://lindsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback