Det är skönt nu

Jag gillar mina jobbarkompisar. Grillfesten i fredags var hur trevlig som helst. Det blev en del jobbprat såklart men den del annat också. Tyvärr så satte vädret stopp för det planerade vattenballongskriget, men å andra sidan så vann jag tipspromenaden för andra året i rad. Vi åt god mat, drack och hade en skön kväll med jobbarkompisar och deras respektive så det var ganska brett i ålderspannet. Kvällens sötaste var chefens relativt nykläckte son. Alla hade med sin respektive utom jag (eftersom jag inte har någon). B tyckte att jag skulle ta med den där killen som skrek i telefonen att han var min pojkvän. Det hade jag gjort också om han hade varit i stan.

I lördags var det aningens segt på jobbet, var uppe tidigt innan och städade det sista innan det stundande föräldrabesöket. När jag kom hem så luktade det ändå mer välstädat än när jag åkte till jobbet, mamma hade varit framme :) På köksbordet stod det en present till mig, en Soda Stream. No more släpa hem tunga vattenflaskor för Jasmine. Jag är nog världens mest bortskämda unge, inte för att jag blir överröst med pengar och prylar, men kärlek och omtanke får jag hur mycket som helst, och det betyder alltid mest i slutändan.

Igår var vi på Tylösand hela dagen, svider lite på ryggen idag. Kvällen avslutade vi på Bulls uteservering, satt och pratade över ett glas rött. Det känns bra att ha kommit upp i den åldern att jag kan sitta och prata med mina föräldrar utan att tänka på att de faktiskt är föräldrar utan vi befinner oss på en mer jämn nivå.  

Jobbat hårt idag, nu ikväll slappar vi bara hemma för imorn bär det av till Danmark över dan. H ska också med. Skönt att komma bort från Halmstad även om det bara är för några timmar. På onsdag åker mamma och pappa hem igen, men nu är det inte så långt kvar tills jag kommer till Uppsala. Ett besök på Bryggan är ett måste, annars är jag öppen för de flesta planer, so bring it!

Bild 1: Alla samlade runt bordet hemma hos B
Bild 2: Den lilla råttan, förlåt hunden :p
Bild 3: Chefen kelar
Bild 4: Kvällen slutade på altanen för vissa...
Bild 5: ...och på dansgolvet för några andra
Bild 6: Pappa laddar upp med lunch på Tylösand
Bild 7: Mamma ser ut som hon precis ska dra en stor shot, men riktigt så illa var det inte
Bild 8: Mamma, barn, pappa

       


Kommentarer
Postat av: Linda

varför får inte jag träffa hund. Du som inte äns uppskattar det..uuhhuu. Va gulliga ni e p sista bilden. Har du blekt tänderna föresten?

Postat av: Emma

va mysig liten familjesammankomst =) göllig hund

2007-07-03 @ 21:45:44
URL: http://emmasnya.blogg.se
Postat av: josefin

vad är de för kille? 'ler* blir nyfiken nu.
oo skoj med besök från familjas.va var din bror då?? puss

2007-07-03 @ 21:53:14
URL: http://josefingustafssons.blogg.se
Postat av: Emma

hur blir det i höst förresten? jag har hört rykten. Pussss

2007-07-05 @ 16:17:27
URL: http://emmasnya.blogg.se
Postat av: E

Vilken var killen? Du är väl inte otrogen va? ;).

2007-07-06 @ 08:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback