Farligt mode

Det bästa med att vara ledig är att jag har tid för en låång frukost på morgonen. Te i en halvliterskopp, ostmackor, färskpressad juice, avocado, lugn och ro och en riktigt bra bok. Därför kan frukost lätt ta en timme. Det är en kompensation för alla frukostar som jag annars äter på väg till jobbet.

Kom alldeles nyss in från en promenad. Det blev regnjacka och flipflop. Dels för att jag har slängt alla strumpor i tvätten men också för att jag ogllar strumpor på sommaren. Strumpor is for work only. Appropå saker man har på fötterna: Crocs. I Florida fanns de överallt, vår galna granne hade ett par rosa som gav mig kväljningar när jag såg dem. Fast det kan ju bero på att att hela hon var motbjudande. Här i Sverige har jag sett människor som jag älskar och respekterar dra på sig de där färgglada plastbitarna. De bedyrar att skorna är så sköna så. Can't argue with that eftersom jag aldrig har prövat ett par. Finns det ingen möjlighet att man kan ta det sköna i skorna och designa om så att det går att titta på dem utan att de skriker: tacky! tacky!. Jag brukar inte vara den första som uttalar mig om någon modetrend, det är inte mitt område. Men nu var jag tvungen. Mina arbetsskor är det skönaste och mest fotriktiga jag har haft på mig, så på den punkten kan jag hålla med, men jag skulle aldrig få för mig att dra på mig dem till vardags. Förresten så känns plast och sommarvarma fötter som en härlig grogrund för skavsår och blåsor. Dessutom så kan de vara
livsfarliga.

image213
Bild: melbourne.metblogs.com

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja dom borde förbjudas på allmäna platser! Ok hemma i trädgårn, men nej nej nej, inte bland folk.

Postat av: E

Roliga är att ända sedan "foppatofflan" började produceras har det pratas om ett förbjud för dem.
Men jag håller med om att de ska förbjudas, de är verkligen vedervärdiga, motbjudande och... ja usch och fy. Visserligen funkar de något sånär i svart, men orka med de andra färgerna.

2007-07-13 @ 20:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback