Gastons is the place to be

Gastons två dagar i rad, så kan det gå. Fick inte mitt uteserveringssug stillat när jag vill det i onsdags så körde en dubbel nu torsdag-fredag. Är nyss hemkommen från en trevlig middag och några glas rött med jobbarkompisen S. Ska dock upp tidigt och jobba imorn så vi drog åt hemåt i rimlig tid. Jag hade sett fram emot att för en gångs skull inte jobba till 22 en söndagkväll, men K bad så snällt om att få byta och då kan ju inte jag säga nej. 22 på söndag som vanligt alltså och en tidig lördag. Well well, ledig måndag iaf och då blir det årets kräftpermiär! Jag och E gillar att vara ute i god tid med sånt :)

Igår var det A, R, hans bror+flickvän som gjorde mig sällskap på Gastons. Jag och A började kvällen med biljard på B&B. Med rätt motstånd är jag hur bra som helst, igår var jag riktigt bra. Men öl försämrar mitt spel, ska låta bli att hälla det i sportdrycksflaskan nästa gång jag spelar.

Sova nu, men det kommer knappast hjälpa. Jobbar kl 8 imorn och jag mår så fysiskt dåligt av att kliva upp vid den tiden eftersom det inte är ngn vana. Riskerna att försova sig är stora. Bad E att väcka mig ifall han skulle vara vaken, gör han det är han en ängel.

Helgens jobbmission är att att laga vattenlåset på byggtoaletten. Ska peppa hela morgonen med att lyssna på En händig man av Per Gessle. När han har gjort mig illamående så kommer inget att kännas bättre än triumfen som naturligtvis kommer att följa efter mitt meckande. Påminn mig att jag ska berätta för er om min extremförflyttning av pallar, spindelutrotning och knivhot. Mitt jobb är nästan lite för spännande.

Bild 1: Det här var det motstånd jag mötte, men hon tog sig i slutet
Bild 2: S demonsterar den ertappade mat-looken
Bild 3: Vi kan rekommendera husets röda på Gastons. Precis innan fotot togs hävdade S att hon nog inte alls var rödlila på tungan. Hon hade fel :)

  

Kommentarer
Postat av: linda

det blir bryggan på fredag när du e i uppsala?! Puss ses snart


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback