Glad och förvirrad

Det är verkligen skönt, roligt och underbart att vara hemma i Uppsala. Men det är också påfrestande, stressigt och förvirrande. Tankar och känslor åker jojjo hela tiden. Det kanske blir så när det går några månader mellan gångerna, eller så är det hösten som spökar. Kommer jag kunna funka igen i den stad som jag lämnade för tre år sedan? Förhoppningsvis.

Det blev fest i onsdags. Skönt att få träffa mina tjejer igen. Synd bara att jag tappade bort dem rätt så snabbt inne på BJ. Helt lost eftersom jag inte hade varit där på några år, hittade inte ens till toaletterna. När jag gav upp jakten så var det tur att E fanns inom räckhåll för att vara telefonpsykolog, tur att jag har dig.

Santorinimiddag med L, E, N och J på torsdagen. Nu vill jag aldrig mer äta annat kött än lamm. Små, ulliga, oskyldiga lamm, grilla dem och ge till mig, yummie :) När jag hade kommit hem, tagit på mig mjukisbyxorna och precis lagt på mig soffan så ringde T. "Ska du hänga med till Orvars?". Av med mjukisbyxorna igen och på med riktiga kläder för att en halvtimme senare sitta med ett glas rött på Orvars. Ett hånat rödvin eftersom de tuffa grabbarna bara dricker öl. Nu är inte jag en av de tuffa grabbarna, men inte heller de kunde låta bli att smutta på mitt glas då och då.

Igår förärade jag och L Bryggan med ett besök. Bra idé. Grabbarna från onsdagskvällen anslöt senare. Var räddare i nöden åt ett stackars tekniskt handikappat fyllo, åt kall korv och tog hand om min särgrupp.

Var ut till minneslunden för första gången idag. Sa hej till morfar och så fick känslorna åka berg-och-dalbana igen. Fast nästa gång vill jag åka sig själv så jag får vara ensam med mina minnen och min saknad.

Ikväll väntar födelsedagsfest för folk som jag aldrig har träffat. Är noll upplagd men vill inte missa en sista kväll med tjejerna.

Kommentarer
Postat av: josefin

mmm visst känner man sej kluven.känns lite som åka tillbax i tiden när man är i uppsala.skoj men på nåt vis alltid skönt komma hem igen.för dej va du ännu längre sen du boddde där.ja hoppas iof fortf du kommer hit till gbg.sakna gullet ju.hur har du annasr haft de i uppsala?ja minneslund hemskt, men fint.har inte vart till graven än.puss o kram

Postat av: Nina

Jag är glad att du följde med igår, dom där historierna var ju askul, haha, fast ingen annan tyckte det. jag ville bara höra meer =) hoppas d gick bra att cykla hem, jag stupade i sängen och vaknade först nu! klart du kommer funka i Uppsala i höst, vi är ju här och vill ha dig här! puss

2007-07-29 @ 12:17:17
URL: http://shagaya.blogg.se
Postat av: Linda

haha ja din särgrupp, oj då ingick jag oxå, vill ha bilderna =). Det kommer ju säkert kännas konstigt att bo i uppsala igen och du kommer sakna halmstad. Men du kommer komma in i det igen. Och vi ska försöka vara lite öppna för din musik =). Puss ses

2007-07-29 @ 14:32:04
URL: http://lindsing.blogg.se
Postat av: Emma

Klart du gör. Du kanske kommer ha lite språkproblem i början men det kommer söddu, det kommer.

2007-07-29 @ 23:38:01
URL: http://emmasnya.blogg.se
Postat av: Jasmine

Tack söta ni, tack :)

2007-07-30 @ 12:18:46
URL: http://shazmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback