HBG

Igår var jag och T turister. Vi knäppte turistkort i Helsingborg och tittade på delar av det gamla slottet. Vi träffade L på vägen dit så han guidade oss Jag ville gå på museum och vara kulturell men där satte hon stopp, vi shoppade istället. När det var det var middagsdags så kastade vi oss maten men missade ändå båten till Helsingör. Skyller det på Ts undermedvetna som allra helst ville åka med den båt som hette Tycho Brahe och tack vare förseningen så fick hon som hon ville. Åka båt och dricka öl var vi riktigt bra på. Vi var mindre bra på att hitta till vår buss hem. Stressade av båten och skulle ha hunnit till bussen om det bara hade varit normal skyltning på busstationen. Men ingen fara på taket, eftersom vi är förnuftiga människor som inte hetsar upp oss i onödan så tog vi tåget istället. Vi är rätt så bra på att åka tåg och dricka öl också. Hittade några 40plussare som blev våra tågkompisar. Sista sträckan (fick byta i både Ängelholm och Laholm) orkade vi inte leta reda på våra platser, istället så placerade vi oss på tågets självklara mingelplats;  utanför toaletterna.

Appropå mitt tjat om turistbilder, något T tycker är lite pinsamt
T - But if we talk like this mabye people will think we are norrmän och riktiga turister (all engelska sagd med dålig brytning).
Jag - Om vi nu var norrmän, varför skulle vi prata engelska med varandra?
T - (Tänker efter lite) Nej det har du ju rätt i.

Hon är så söt :)

Hade vi varit fina i kanten så skulle vi ha åkt hem och frächat upp oss när vi kom tillbaka till Halmstad för att sedan kunna åka på förfest hos Ts jobbarkompis. Men vi är inte så fina i kanten, alltså åkte vi direkt dit. Jag hade ju egentligen planer på Leffes men Tylösand kändes lite långt bort med jobb dagen efter. Därför blev det istället karaoke på Mårtensson. Ingen fara, jag sjöng inte. Vi såg idol-Ola (som jag hela kvällen trodde var idol-Danny).

Här är bildbevisen som rättfärdigar mitt misstag:

image222  image223
Bild: stureplan.se, tv4.se

Trots diverse förseningar så var det en skön dag. Om några år kommer vi prata om den och komma ihåg den som "den där turen till Helsingborg då vi missade både båten och bussen". Eller så kommer vi kanske referera till den som vår första utlandsresa tillsammans, vi var ju faktiskt på danskt vatten. Nu är det jobb lör-tis tills jag åker till Uppsala.

Var egentligen trött trött trött när jag kom hem från jobbet ikväll, men kunde jag motstå U när hon ringde och bad mig komma bort till Gamle Tull? Såklart inte, men ingen utgång iallafall någon måtta får det vara på det hela.

Bild 1: Två norska turister poserar famför Kärnan i Helsingborg
Bild 2: T med rådhustornet i bakgrunden
Bild 3: Turist 1
Bild 4: Turist 2
Bild 5: Ölpausen på första tågsträckan för förvillande lik:
Bild 6: ...ölpausen på sista tågsträckan :)
Bild 7: T på Mårtensson
Bild 8: Det börjar nog bli dags att för somliga att gå hem...

       

Kommentarer
Postat av: E

Tycho Brahe är min favoritbåt när det gäller resor Helsingborg - Hälsingör. Bästa som avnjuts är antingen ett riktigt flottigt wienerbröd och en slät kopp kaffe ifall det är morgon. Efter klockan 08.00 kan man dock med lätthet komma undan med att sippa på en Carlsberg (allt annat är hädelse) och frossa i en underbar räkmacka.
Älskar faktiskt att åka tåg, brukar hitta på olika livshistorier om mina "medresenärer", den ena galnare än den andra. Bästa minnet jag har är Falköping -> Göteborg då jag får sitta med en gammal fiskargubbe som sjunger härliga sånger från det glada 70talet (svenska sånger alltså).
Tessan är så härligt söt, nästan lite som dig. Fast du är mer efterbliven och Tessan är bara så gulligt... "naiv" (?).
Sen en liten fråga: Kommer du ihåg vad du kategoriserade sådana som Idol-Ola och Idol-Danny igår? Liten hint: Det har något med deras hårfärg och göra, tror det har med deras sångförmåga att göra samt en sammanslagning av något man har i halsen + någon form av förvaringsform (Stapel, rad, hög osv osv..). Sug på den smällkaramellen du, sen kanske du slutar upp med att sextrakassera mig över telefon när du är full :P.

2007-07-21 @ 02:20:40
Postat av: josefin

skoj med utlandstripp=) fint slott oxå.puss

Postat av: Emma

inte en tillstymmelse till likhet ju. blindstyre.

2007-07-21 @ 19:21:02
URL: http://emmasnya.blogg.se
Postat av: linda

haha norrmän de va roligt.

2007-07-22 @ 10:26:41
URL: http://lindsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback