Lastfm.com är crap

Jag saknar pandora.com. Har försökt med lastfm.com men det är ju ljusår ifrån i kvalitet. Det var på pandora som jag hittade nya favoriter och verkligen fick lyssna på den typ av musik som jag ville höra just den stunden. När jag skrev in Scissor Sisters så fick jag efter några låtar höra Backstreet Boys, minst sagt förvirrande. Sitter någon på en bra förklaring till den kopplingen så invig gärna mig. Kan man köpa sig en amerikansk ip-adress? I så fall önskar jag mig det i julklapp.

Igår blev det ingen filmkväll alls, den förvandlades till vinkväll. Jag klagar inte, den var faktiskt rätt så välbehövlig. Mådde fysiskt dåligt av trötthet när jag öppnade på jobbet imorse, jobba 8-19 är ingen hit. Har lyft virke hela dagen så nu är tröttheten ett faktum. Hade tänkt grädda lunchlådapannkakor, men om jag går och lägger mig nu så kan jag gå upp tidigt imorn och ta hand om det. Det är ändå bara crap på tv, jag har ingen film som jag är sugen på att se så lite 1700-tals romantik a la Jane Austen i bokform kommer göra att jag somnar gott.

Förresten så är det lustigt med de tyska turisterna som försöker prata om borrmaskiner med mig. På tyska. Jag kan säga skål och kokplatta på tyska, that's it. Men jag hoppas att de fick rätt dimension på borren. Kommer de tillbaka och skäller på mig för att det blev fel så kommer jag ändå inte förstå det.

Kommentarer
Postat av: Linda

"Ich finde vollyboll toll" kan du väl oxå säga? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback