Måndagsklubben

Ledig i två hela dagar. I sträck. Sån lyx är jag inte van vid på mitt jobb. Har legat inne och bara njutit av att ha tid att läsa och kollat på Nip/Tuck. Alla andra boxar som jag har köpt har jag plöjt igenom på en helg. Men idag har jag precis börjat på säsong tre av Nip/Tuck. Den serien är annorlunda. Jag vill inte riskera att se mig mätt, njuter en liten bit i taget, vill inte att den ska ta slut. Det är ett som förhållande där allt är perfekt när ni väl ses, men innerst inne så vet du att det inte kommer att vara ni för resten av livet, det kommer att ta slut, men eftersom det är så perfekt ibland så vill du inte ta slut på det, inte riktigt än iaf.

I måndags morse skulle jag gå upp extra tidigt för att ha håret fixat så att jag inte skulle behöva bli så sen till förfesten efter jobbet. Istället försov jag mig. Kl 9 skulle jag börja jobba, kl 9:26 vaknade jag och ringde direkt chefen för att säga att jag skulle komma så fort jag kunde. Chefen sa att han inte ens hade märkt att jag inte var där. Humm, jag måste vara riktigt värdefull på mitt jobb. Men häromdagen så hjälpte jag ett par med golv och sånt. De blev så glada så och lovordade den förstklassiga servicen (deras ord, inte mina) som jag erbjöd. Yey, det boostar egot :)

Trots hårmissen så hann jag i rätt så ok tid till förfesten hemma hos A. Den bjöd på nya ansikten, styrdans och shakeface. Och Abba såklart. När det var två personer före oss i kön in till måndagsklubben så kom jag på att jag inte hade passet (lika med min enda giltliga legitimation) med mig. Men kårleget var med så jag log väluppfostrat, tog på min oskyldigaste min och lämnade fram det till vakten. Det funkade :D. Seger för mig. I kassan så fungerade mitt stamkort trots att jag hade aktiverat det försent, seger igen. Musiken var snäppet bättre än sist jag var där, eller så hade jag druckit mera vin och på så sätt höjt min acceptansnivå. Efter en tung dag på jobbet orkade jag inte hela kvällen, men den var bra ända tills den tog slut. Revansch (stavning?) för måndagsklubben.

Åt en kebab i bröd på vägen hem. Ska aldrig mer äta kebab, just i den stunden så insåg jag att det var meningslöst, jag tycker inte om det längre. I Florida åt vi inte kebab en enda gång. Ett kebablöst halvår har lett till att jag har tappat smaken för det. Åt en Zilans special när jag kom hem. Min favoritpizza tog emot och jag ville inte ha mer. Det, tillsammans med min senaste kebabmiss, gör att jag ger upp kebab nu.

Trött på jobbet och väldigt ohågad att göra nytta. Jag och E slog nytt rekord i telefonsamtal igår. Fem gånger för att se om det hade hänt något spännande sen sist. Det hade det väl egentligen inte, men därför är det bra med sånna kompisar som man kan prata med utan att det hänt något.

Ikväll skulle en uteserveringsöl vara trevligt. Måste bara hitta ett lämpligt sällskap.

Bild 1: Me, me, me utnyttjar solljuset för att kunna leka med skuggor
Bild 2: Söta S hade övat länge på den posen
Bild 3: Värdinnan och jag
Bild 4: Jag och A kan inte göra Abba utan vin
Bild 5: Det var lite ont om sittplatser så E och A hamnade i badkaret
Bild 6: Jag hittade en skokompis! Skona är tre år gamla, vilket gör sammanträffandet ännu mera osannolikt
Bild 7: Kungar i baren
Bild 8: Bästa musiken hittade vi på utegården

       



Kommentarer
Postat av: Linda

Ge upp kebaben jasmine!? Ska jag behöva ta dig till västerås och in på saffets och beställa en special för att få dig på andra tankar.. =)

Postat av: E

Du är väl inte ledig i två dagar? Vi kom fram till att du var ledig i fyra halvdagar ;).

2007-07-12 @ 12:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback