Hultsfred - hemma igen

Satan i gatan, det kan vara så att jag har slagit rekord i att packa upp mina väskor. I vanliga fall brukar de stå och skräpa i hallen i flera veckor men nu har jag inte bara packat upp alla Hultsfredkläder, jag har till och med hunnit med att tvätta dem. Men där tar min ork slut. Jag har ont överallt, i musklerna, i halsen och min hud ser ut som blågrönt fiskfjäll tack vare alla blåmärken. Förra årets Atlantisbyggare hade visst missat att berätta för oss hur jobbigt det var. Det låter mest som att jag har haft en hemsk vecka men så är det inte alls, för alla högtalarlyft kompenserades av en skön festival.

Vi började med en (försenad) roadtrip härifrån Halmstad i måndags, jag, M, E och L i en fullastad cab. Första ölen knäcktes på parkeringen så fort vi var framme. Upp tidigt på tisdagen för att bygga scen i gassande solsken. Efter att ha jobbat 9-21 var det riktigt kul att komma tillbaka till campingen och se att Camp Osis Snosis var på plats.

Lite mer jobb på onsdagen men sen så har vi varit lediga under hela festivalen och njutit av bra band, vin och härliga människor. Träffat en skön mix utav gamla och nya bekanta. Att vara på festival är som att gå runt i en liten låtsasvärld och bara leva för dagen. Naturligtvis så hann jag inte med alla band som jag hade planerat att se, men i gengäld så upptäckte jag nya favoriter så i det långa loppet jämnar det ut sig.

En lugn jobbvecka väntar, tur det för jag hinner ta igen mig innan det är dags för midsommar. Nu blir det bara soffan resten av kvällen, kolla på någon okomplicerad film och somna tidigt.

Kommer ett gäng bilder till när jag har samlat in dem från de andra

Bild 1: Viktig jobbintervju+roadtrip=mindre bra lösning
Bild 2: En mumie var lös på funktionärscampingen
Bild 3: Det är inte ofta man ser någon så fäst vid sitt arbete
Bild 4: Jag och Byggare Bob är såå tajta
Bild 5: Enda sättet att få tyst på L :p
Bild 6: Sa jag att vi jobbade hårt?
Bild 7: Mohahaha!
Bild 8: De fyra "hunktionärerna"
Bild 9: Vi plockade fram de fina drinkglasen vid speciella tillfällen
Bild 10: Pappfigurer, klart att vi måste testa
Bild 11: Jag och E nere vid vattnet
Bild 12: Billy Talent spelade Fallen Leaves, yeah!
Bild 13: Killarna från Kalmar var våra trevliga grannar, det gillar jag =)
Bild 14: Magnus Betner dök oväntat upp, det du T!
Bild 15: En av min favoritbilder, Svenska Akademien uppträder
Bild 16: I Laakso hittade jag en ny favorit
Bild 17: Gentleman var skön och bjöd upp till dans
Bild 18: Svårt att toppa det här på snygghetsskalan
Bild 19: Sångaren i Wolfmother har rött afro, loves it!
Bild 20: Säkert! spelade Någon gång och då var inte tårarna långt borta
Bild 21: Old man Ozzy
Bild 22: I hemgjorda regnställ gav vi oss ut för att lyssna på...
Bild 23: ...Turbonegro
Bild 24: Förfest i Camp Osis Snosis
Bild 25: K fick avsluta i "klunken"
Bild 26: Hasselhofdans
Bild 27: Jag och Djuret - Boys make good pets
Bild 28: O hoppar sönder sitt tält, time to go home

                          

Kommentarer
Postat av: Emma

det verkar vart skoj. undrar jag när jag kommer känna sug efter festival igen efter förra årets fruktansvärda besvikelse för att jag missade kent. eller, själva festivalen vet jag inte om jag känner för så mkt.. för mig luktar det scouter =)

Postat av: Marcus Larsson

Hemma i vardagen, känns lite grått va? Nu är det bara till att vila upp sig inför midsommar. Du skriver bra Jasmine!

2007-06-19 @ 12:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback