Middag, examen, fest och bio är good shit

Satan i gatan vad bra helg det blev. I torsdags skulle jag äta en middag och sen tacka för mig, trodde jag. När det hojtades från baren att försten att ta en shot skulle få ett pris så var jag och K där på två röda, en naturlig mkvreaktion. Kvällen slutade på Bulls och vi gick därifrån när de enträget bad oss att dricka upp så att de kunde stänga.

Tack vare bakfylla så försov jag mig på fredagmorgon. Exakt hur många skolavslutningar har man inte haft mardrömmar om att man ska försova sig? Men nu vet jag att det inte är så farligt. Champangen fungerade som en återställare och lunchens gulligaste inslag bestod av ett stycke bebis. Fick en del söta gratulationer (tack!) men lillebrors hälsning träffade mitt i prick och hade jag inte en klump i halsen innan det så kom den definitivt då.

På kvällen åt vi ljuvlig mat på Plaka. Personalen var inte lika ljuvlig, men what the hell vi fick ju gratis efterrätt =) Eftersom Halmstad fyller 700 år den här veckan var det helt löjligt fullt med folk överallt. Men Blue Thai har alltid plats för oss, trots att vi passade på shotskannan den här gången.

Upp och hoppa på lördagmorgon för att coopa lite. En rätt så lugn dag och jag mådde så pass bra ändå att jag inte fick tokryck på idiotkunder som tänder en cigg när de står i kön.

Hem och speedfixa mig för att jobba på kårens pubtömning. Psykologprat med en stackars överförfriskad gäst livade upp det hela lite. Efter stängning så klarade jag faktiskt mitt misson, fast det var riktigt nära att jag glömde skorna när jag skulle hem. Har också fått ett till mission som jag se till att klara för resten av livet; aldrig mer ut och klättra på tak, när ska jag inse att jag är höjdrädd för att som är bergodalbanehögt och lägre?

Sista bakispizzan på Medaya, den satt fint. Gav mig och S ork att justera det sista i uppsatsen, ambitiöst värre. Sen så fick jag äntligen titta på medeltidsbyn som byggts ypp till fördelsedagsbarnet Halmstads ära. Jag, A och R strosade runt i värmen och tittade på söta hästar (inte den läskiga stora sorten), inspekterade katapultskjutning och sånt.

Nu är jag nyligen hemkommen från bio med F. Inte träffat honom sen innan jag åkte till Florida, så det var trevligt. Vi var och såg Pirates 3. Jag blundade inte en enda gång! Kanske för att jag har vant mig vid bläckfiskansiktet. Inget slår ettan och den här var lite för lång, men klart sevärd. Orlando är så mycket roligare att titta på när han inte spelar helyllekille.

Måndagmorgon imorn jag får sova hur länge jag vill. Hela den tanken har ett sådant där rosarött skimmer över sig. Väck inte mig förrän tidigast till till middag, imorn ska jag ta igen en termins förlorad sömn. Och sen gå på möte, mitt sista möte. Det är mycket "mitt sista" nu. Scary och förbannat skönt.

Bild 1: Jag kommer att sakna er
Bild 2: Det började så fint men...
Bild 3: ...när vi fick tag på sprutgrädden var det kört
Bild 4: Lurvig och oläskig häst i medeltidsbyn

   

Cher - Dark Lady
(jag har en Cherperiod just nu)

Kommentarer
Postat av: linda

åh medeltidsby låter roligt. Inge kort på katapulten? Du e så dukrig såå, 3års duktigt pluggande. Bra att du får sova ut, förstår inte hur du orkar allt. Får höras, du fick ingen semester va? Puss

2007-06-04 @ 18:04:48
Postat av: Emma

men sluta med grädden! har du blivit beroende nu.

Postat av: Tess

Jaha! så jag var inte med på bion nej...nej,nej.. det ska vi komma i håg! hoppas du har en fab dag på jobbet, snart är det Grekaland-tajm!! WEEE!! Love U puss

2007-06-06 @ 11:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback