Rödvin och hostmedicin

Äntligen på bättringsvägen, eller det är iallafall vad jag intalar mig. Det går fortfarande inte att höra att det är jag på telefonen, men nu har jag letat rätt på lite amerikansk hostmedicin som jag hade kvar och den hjälper. Den fick jag när jag gick till läkaren på FGCU och förklarade att jag hade slemhosta (ohh yes jag sa slime cough, men nu vet jag ju bättre).

Det kan ju också vara så att ett glas rött nere på stan igår har med förbättringen att göra. Fast ljummen kväll, sommarskor och alkohol låter inte riktigt som rätt medicin. Då har jag större tilltro till det trevliga umgänget som borde finnas som receptbelagt när man känner sig lite krasslig.

Hur som helst är det tur att det är på väg åt rätt håll, för i måndags väcktes jag ur min antimidsommar-dvala och det började rycka i "binda blomsterkrans-nerven".  Är säker på att syskonen Örmgård kommer styra upp något riktigt bra och så kommer T hem då. Blir det Hallands Fläder för tredje året i rad? Det visar sig.

Nu ska jag testa mina förkylningskrafter och åka till biblioteket. Det känns lite overkligt att jag har tid att läsa annat än kurslitteratur, men ohh vad skönt det är! När jag var yngre snittade jag ett besök i veckan på stadsbiblioteket. Har siktet inställt på Odysseus av James Joyce. Hoppas att den finns inne.

Ikväll väntar middag med H =)

Jimmy Cliff - Lonely Streets

Kommentarer
Postat av: Linda

Dricker du rödvin?

Postat av: Linda

jag jobbar på midsommar. Vet inte riktigt när jag slutar beror på flygplanen. men kommer kanske hem vid 19 eller nått. Så antingen om jag orkar svida om så ska jag med gunnar å dom, jonny har fest. eller så blir det bara tv kväll. ska ju ut till björklinge på midsommardagen, ledig hela helgen. Till Stefans föräldrar. Vad ska du göra då? taffs

2007-06-21 @ 00:15:23
URL: http://lindsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback