Sjuk och nerbäddad

Strålande sol och varmt ute, men jag ligger inne och hostar och snorar, folk hör inte att det är jag i telefonen. Är väldigt uttråkad, men feberyran tillåter inte särskilt mycket aktivitet. Kollade på Miffo förut, helt bortkastad tid som kunde ha använts till att titta på en bra och underhållande film. Eftersom det har varit en händelselös dag så bloggar jag en en sådan där "cirkulera på mejlen lista" istället.

VAD GÖR DU: Kämpar för andas så att jag överlever natten.

NÄR DRACK DU SPRIT SENAST: I lördags blev det både, öl, sprit, vin och whiskey. Men så var det ju också den sista Hultsfredkvällen.

HAR DU LUGG: Inte en sådan där riktig rak lugg, men det är ju klippt som en snelugg. Fast i förkylningsmisären orkar jag inte inte fixa den, long live bandana.

FEST ELLER SLACKING: Fest, följt av slacking dagen efter.

GILLAR DU SPORT: Ohh yes, helst fotboll.

VILL DU HA BARN: Ja, men inte nu.

VILKA SPRÅK KAN DU: Svenska talar jag flytande (på Hultsfred var det första gången på länge som någon rättade mig när jag sa fel, så nu har jag börjat tvivla). Engelska pratar jag hellre än skriver, men bådadera fungerar. Det är skrämmande lite högstadiespanska som har lyckats bita sig fast. Sen så kan jag vara artig på finska.

BORDE MAN RÖKA PÅ PUBAR: Nej, däremot så borde det alltid finnas en utegård där man får ta med sig drickan ut när man ska röka.

ÄR DU STOLT ÖVER DITT LIV: Jodå.

VILKEN LÅT LYSSNADE DU SENAST PÅ: Flogging Molly - Seven deadly sins

VILKEN STAD VILL DU ÅKA TILL I SKRIVANDE STUND: Fort Myers, Florida. Saknar Jenn och de andra.

HAR DU NÅGOT DJUR? Familjens hund är ju inte bara min, men lite iallafall.

HAR DU NÅGRA TRUMMOR? Nej, bara kastruller och slevar.

TITTAR DU MYCKET PÅ TV? Nej, prioriterar film.

HAR DU VARIT MED I LOKALTIDNINGEN: Jadå, i UNT var jag med i en artikel om hur farliga vägbyggen kan vara för förbipasserande barn. Jag var ett av de förbipasserande barnen. Sen så var jag med i Frotte på bild tagen under nollningen 2005.

VAD KOSTADE DET DU HAR PÅ DIG: Har lite dålig koll, dock så vet jag att allt är inhandlat med dollar så jag orkar inte inte räkna om. Linne $11, byxor $17, BH $7, trosor $5, bandanan var en present.

VILKEN FÄRG HAR DINA VÄGGAR: Ljust beige.

VAD GÖR DU NÄR DU INTE KAN SOVA: Läser.

HAR DU DUSCHAT IDAG: Ja.

VAD GÖR DU OM ETT ÅR: Har förhoppningsvis en betald semester för första gången i mitt liv.

BRUKAR DU LÄSA HOROSKOP, ISÅFALL BRUKAR DE STÄMMA? Jag läser, men inte 17 stämmer det.

BRUKAR DU SVÄRA MYCKET?: Nej, men jag brukar flitigt uttrycket "satan i gatan".

BÄSTA FIKAT: Är inte så bra på fika, föredrar lunch.

DET DYRASTE DU ÄGER: Ehh vet inte riktigt, antagligen mina datorer.

FAVORITPÅLÄGG: Makrill i tomatsås.  

VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG: Ljusgröna pyjamasbyxor

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU: Bonde do Role - Solta o Frango (missade tyvärr deras spelning)

VAD ÅT DU SENAST: Glass, det var skönt för halsen.

HÅRFÄRG: Brunrött, med en utväxt som måste fixas till snarast.

FAVORITMÅNAD: Kan inte välja.

FAVORITDAG I VECKAN: När jag är ledig.

CHOKLAD ELLER VANILJ: Antar att det handlar om glass, isåfall vaniljglass med chokladsås.

VAD HAR DU FÖR FÄRG PÅ TANDBORSTEN: Lila och vit.

Kommentarer
Postat av: Emma

behå sju dollar??

Postat av: Linda

Ha ha jasmine det förbi passerande barnet, jag kan se det framför mig. Nu som vuxen är det nog DU som är en FARA för trafiken. Skönt att det varit lugnt med cykel olyckorna nu. Puss

2007-06-18 @ 23:36:33
URL: http://lindsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback