Att vara ensam

Det är skillnad på att välja om man vill vara själv och att behöva sitta ensam för att man inte har någon att vara med. Att känna sig ensam och övergiven är hemskt och jag tror att alla har känt det så någon gång. Men ikväll så är den ingen sådan där Bridget Jones All by myself-ensam jag är, ikväll så är det i högsta grad självvald ensamhet. Den här veckan har varit fullspäckad så den här pausen innan jobbhelgen drar igång är välbehövlig, pyssla lite och kolla på film. Det blev inge tecknat igår kväll och ikväll är det Masjävlar på tv som jag slötittar på. Har sett den förut och tyckte väl kanske inte det var någon höjdarfilm, blir lite illa till mods av den. Kanske för att den handlar så mycket om ensamhet, jobbigt ämne. Sånt där man inte riktigt ska prata om.

Blabla, aja så blir det när jag äntligen får en stund över att tänka lite, sånt som inte hinns med mellan allt pluggande, jobbande, möten och allt annat. Pratade med mormor idag, pratade om morfar. Saknar honom fortfarande jättemycket men det är bra att minnas. Världens bästa morfar som som aldrig krävde nånting, som man bara kunde vara med och göra ingenting. Att ha människor runt omkring som man kan göra ingenting med är viktigt. Utan sådana människor skulle jag känna mig ensam.

Nu är filmen slut och jag ska plocka fram någon bra bok, kura ihop mig i slapparkläder (gigantisk stickad tröja som egentligen är pappas) och känna mig lite duktig över att jag för en gångs skull inte varit sist med att börja med hemtentan.

System of a Down - Lonely day

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback