Grillat is tha shit

Vad hände? Gick från övertänt, superlyckligt och harmoniskt tillstånd, tills nån gång runt kl 18 idag slog det över och jag blev skitsur och hatade hela världen á la missförstådd tonåring. Igår var en helt underbar vårdag, skrev på c-uppsatsen på morgonen och la grunden för ngt riktigt bra med vår utmärkta titel på uppsatsen: Man, mus eller mittemellan?

Efter flitigt studerande så var jag sådär sanslöst desperat efter att hitta på något. Efter att, i bästa Donkeystil, tjatat hål i huvudet på T så gick hon med på att lunchgrilla med mig. Alltså dags för 2007 års premiärgrill! Maten smakade naturligtvis ljuvligt och det blev en riktig långlunch.

Desperadot i mig ville fortsätta hitta på någonting, typ dricka öl. Inte ens endast liten person ville gå med mig till after worken så jag gick dit på vinst och förlust med hopp om att träffa någon jag kände. Jackpot! Bra kväll, bra kväll. Kollade klart på Peter Pan när jag kom hem, den är ju sorgligt ju, hade jag helt glömt bort.

Idag på jobbet ville jag alldeles självmant lyfta lite tunga grejer bara för att jag kände för det, tog emot alla kunder med ett leende och trallande omkring. Sen helt appropå ingenting så blev jag anti allting. Gjorde en lista i huvudet över saker som jag stör på mig på:

- cykelförrådsdörren där jag bor, det krävs vilja och lite våld för att få ut cykeln

- kunder som slöar och är ivägen när jag kommer med trucken på jobbet, skär av hälsenorna på dem och släng dem på hög

- håll till vänster när du går, höger när du cyklar, det är inte så svårt

- människor som smaskar borde landsförvisas till något land dit jag aldrig kan tänkas vilja åka till

- bara för att det inte finns några andra bilar runt omkring utan bara cyklister betyder det inte att det är ok att låta bli att blinka när man svänger

- smeknamn som känns lite krystade är bara töntigt

- onödiga plastförpackningar, det är inte bra för miljön

- tvättrådslappar som kliar och lyser igenom kläderna

- att reaktionen på "Nej jag tycker inte om färskpotatis" är snarlik den reaktion man får om man säger "Vadå, jag tycker att det är okej att slå spädbarn"

- att Carlsberg kommer ta bort den sockerfria cidern Bright ur sitt sortiment, den enda cider jag tycker om

Den här listan skulle kunna fortsätta i all evighet, men nu ska jag istället låta mitt tjuriga humör vila för natten och hoppas att jag vaknar på rätt sida imorn.

Bild 1: T är jag kan nästan äta rått kött-hungrig
Bild 2: Kött, kött, kött =)
Bild: Vattenmelon till efterrätt

        


Kommentarer
Postat av: josefin

men jasmine min älskade vän.hatar du mej då? *ler*vet ja smaskar ibland.pliis love me endå.låter ljvligt med grillning vill oxå måste göra de nu i dagarna.jobbar dock idag.du vilka v i sommar har du semester? om du ska ta någon vill säga.uteserveringar sol o vår lovely.puss o kram gullet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback