Jag förklarar krig

Idag har jag slagits med skyltar på jobbet. Jag är bra på mycket saker, men hänga skyltar är inte en av mina talanger. Råkade ha sönder ett plastskydd till skylten för att den trillade ner så många gånger. Efter 20 minuters tappert kämpande så kom det nästan en ilsketår. Efter att ha insett att en tre meter lång pinne med en skylt på var lite för övermäktig för mig så tog jag till plan B: jag klättrade upp på färgburksberget och satte fast skylten på det sättet. Från och med nu är skyltarna mina svurna fiender.

Någon som är snällare än skyltarna (som är ondskan materialiserad) är min chef. Jag kommer jobba varje helg från v. 13-18, men nästan bara söndagar. Jag gav honom dagarna för spex-föreställningarna och han misstänkte att jag skulle vara lite bakis de söndagarna så han gav mig lökartider. Thx boss!

Har varit gnällig idag och när jag kom hem frå jobbet kom jag på en till sak att gnälla på. Slaktade cyklar, varför inte bara slänga din cykel om den inte går att trampa på. Gör det istället för att låta den ta upp massa plats i det överfulla cykelstället.

Nog med bitterhet, den går nog över om jag slipper skyltarna ett tag.

Fall out boy - Grand theft autumn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback