Älskade, underbara

Det här är mitt hundrade inlägg. Jag började blogga för att skriva av mig och för att kunna gå tillbaka och läsa vad jag tyckt, känt och gjort. Jag har malt på om mig, mig, mig vilket ju är helt i sin ordning eftersom världen kretsar runt mig, visst? Men min värld handlar faktiskt inte bara om mig. Den handlar lika mycket om de människor jag omger mig med, vänner och familj. Ni som jag aldrig skulle klara mig utan, några har kommit och gått och det behöver inte vara något fel i det. Olika tidpunkter i livet kräver olika umgänge. Men som tur är så finns det några stycken som är helt rätt för alla tidpunkter och som finns här hela tiden.  

Det är konstigt att vissa kan komma in och förändra ens liv för en liten stund men att det finns andra som är med och utvecklar det hela tiden. Hur många gånger har man inte sagt "nu får vi bli bättre på att höras av" eller "det var länge sen, vi måste styra upp något någon gång". Och hur ofta blir det mer än tomma ord? Inte särskilt ofta men trots det så kommer jag ibland på mig själv med att stå och upprepa just de fraserna. Kanske för att man hoppas och har lite svårt att släppa det som varit.  

Jag har skrivit x antal listor över vilka vänner som betyder mest för mig just då och vad det är som gör dem så speciella. Vissa har tillkommit, andra fallit bort och så finns det några underbara människor som alltid har hamnat högst upp på listan. Förhoppningsvis så slutar jag aldrig att uppdatera listan. Jag har slutat skriva ner den, men jag glömmer aldrig bort den. För några år sedan så hade jag en sådan där kalender som hade en ett nytt citat för varje dag och ett av dem löd "En riktig vän är någon som känner till alla dina brister med ändå vill vara din vän". Det ligger något i det, för det är ingen pice of cake att vara vän med mig så ni som står ut, applåder! Jag må vara sarkastisk, trög och jobbigt ärlig ibland men jag slutar iaf aldrig att bry mig. Jag har ju guldfiskminne också så det är därför jag inte alltid tänker på att fråga hur ni mår, glömmer bort att ringa upp eller aldrig lyckas komma i tid när vi ska ses. Förlåt.  

Byz - My friends

Kommentarer
Postat av: josefin

älskar dej vännen min

Postat av: josefin

o ja vi borde ses mer.love

2007-05-09 @ 22:37:05
URL: http://josefingustafssons.blogg.se
Postat av: Linda

haha ja fiskminne är nått som nog tillhör mänskligheten iaf mig oxå. Så förlåt för mig med jag e urusel på telefon,fråga hur mås osv.

2007-05-10 @ 11:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback