Lyssna då

Under sommaren så kommer jag nog ta ett blogguppehåll. Inte för att jag kommer vara ute i solen och alldeles för upptagen för att sitta vid datorn. Det är snarare för att jag inte vill framstå som så sjukt bitter som jag kommer låta efter att jobba mastodontpass typ jämt. Redan nu vill jag bita kunder som inte ser att de ska slå sin pinkod. Efter midsommar kommer de säkert bli tilldelade ett helt inlägg men inte nu för det har inte riktigt än nått till den punkt då jag låter det gå ut över min fritid (lr jo det har det ju, jag tänker ju på idioterna just nu). Ljuspunkt i jobblivet är att nya killen E har lovat att vara min slav hela sommaren. Att han helt frivilligt erbjöd sig tycker jag visar på god initiativförmåga och engagemang.

Är ganska så nyss hemkommen från förfest hos A. Att locka bort mig på förfest brukar vara relativt lätt men att få ut mig på korgen kräver stor list och galet bra övertalningsförmåga. Jag är helt enkelt sämst på att gå på krogen. Fast idag hade det varit riktigt dumt med tanke på lång jobbdag imorn med. Jag har bott i Halmstad i snart 3 år nu och har inte varit på Måndagsklubben en enda gång. I sommar ska jag försöka, lr se det mera som att tanken på att försöka har slagit mig :p

Shoppat film idag: Singing in the rain. En sådan där riktigt underbar feel good-film. En bra motpol till Sleepers som jag såg häromdagen, den får en att vilja kräkas men samtidigt så är den så bra. Kan nog vara en god idé att slå på Singing...innan jag somnar för att försäkra att jag kommer vakna på rätt sida imorn. Jobbar stängning men har jag riktig tur så får jag måla väggar på kvällen. Att måla är nästan lika kul som att borra så det ska bli roligt.

Ingen Hultfredslyssning idag, no time. Däremot så har jag listat min top tre vilka band jag skulle vilja se och som jag tror skulle funka bra på Hultfredsscenerna:

Disturbed, ingen lightrock men ändå inte hårdrock, är lite småbitter över att jag missade dem när de spelade i Ft. Myers

Hinder, mera lightrock med refränger som svänger och en rödhårig trummis. Är väldigt, väldigt bitter över att jag missade dem när de spelade bara ngn timme ifrån Ft. Myers 

Hoffmaestro, egentligen så förtjänar de ett alldeles eget inlägg men jag smyger in dem här ändå. Har inte fått tag på så många låtar än men vad jag har hört hittills så kör de både pop och ska. Musikvideon som jag länkar till är gjord med ca 11 000 stillbilder, love it! Den här låten med Hoffmaestro är med på soundtracket till Stockholm Boogie. Är det däremot deras skasound som tilltalar så se till att lyssna på Desperado, hittade tyvärr ingen länk till den.

Med mina låttips som dyker upp då och då så hoppas jag på att kunna hjärntvätta min omgivning så att jag får full kontroll över musiken på alla förfester. Tror inte att det går ngt vidare, men skam den som ger sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback