Nu är det slut på denna vackra saga

En stressig dag som blev till en bra dag och natt. Håret blev kort med Jasminemått mätt, lite längd finns ju kvar men det är kortare i fram, inte så lätt att se på bilderna kanske men så är det iaf. Kollade på när de andra lekte på Bolmens, såg rätt så jobbigt ut så det var nog lika bra att jag var domare. 

Hem och byta om inför middagen på kåren. Min klänning kanske är världens skönaste, bra val. Mat och dricka men jag höll mig väldigt lugn för att slippa sitta öllullig på förställningen. Min klantighet i trappan bidrog till att jag blev "årets favorit i repris", inte helt oväntat kanske. Efter körde jag ombyta a la stålmannen och bytte ut klänningen mot hasptröjan. Sista föreställningen bjöd på en del överraskningar så ibland så skrattade nog vi på första raden mer än den övriga publiken i den fullsatta salongen. Plocka ner dekoren och sen så var det dags att ta på klänningen igen för att njuta av kvällens andra middag. Och vilken middag sen! Jag som inte ens tycker om oliver tyckte att olivröran var helt fab. Gamla och nya haspare satt blandade runt borden och det bjöds på en hel del sång och spex. Jag började dock känna mig lite vissen vid 2-snåret men när middagen var över strax innan 3 så var jag back on track igen. Foten höll alldeles utmärkt för att dansa med tills solen gick upp. Inga skandaler att rapportera men om någon undrar så smakar det sött i munnen om man spottar efter att ha dragit upp strösocker i näsan...Var bland de sista ut från lokalen så det blev bara någon timmes sömn på soffan hemma innan jag drog på mig arbetskläderna. E frågade mig nyss hur jag orkade och det undrar faktiskt jag också. Satt t.o.m och pluggade efter jobbet, men när jag knappt visste vad jag själv hette så var det bed-time.

Igår morse sov jag som en klubbad säl och vaknade överhuvudtaget inte av klockan. Stackars S som måste plugga tillsammans med mig. Blev iaf biblioteket all day long och hemma sent efter att ha gjort lite valberedningsjobb på kåren. Uää tajerd! Den här veckan lär inte bli mindre stressig men utan alla grejer att göra skulle jag antagligen klättra på väggarna. Nu är hasp över, och det känns faktiskt lite tomt. Men till helgen bär det av till Gotland och där kommer jag förhoppningsvis inte tänka så mycket på allt det där andra som ska göras, örutom att jag måste hinna med lite korrekturläsning.

Potatissallad med vitlökssmak. Älskar alla innovativa människor som kommer på så bra grejer =)  

Bild 1: Alla till bords i lokalen, middagen började någon gång runt midnatt
Bild 2: Årets snygga ÖBs spexar
Bild 3: Trolle var inte helt i form, men höll ändå krampaktigt om punschglaset
Bild 4: Punschen kommer, punschen kommer god och varm
Bild 5: N och S ser iaf ut att sjunga på samma sång
Bild 6: Så här snygg måste man vara för att få stå i baren
Bild 7: Ute för lite frisk luft? Cigarrröken låg tät utanför lokalen
Bild 8: Jag och C fick öva ett tag för att komma med på samma bild
Bild 9: Marleys okända dotter återfunnen
Bild 10: M är söt som socker
Bild 11: Dansar verkligen alla till samma låt?
Bild 12: Svettig lugg efter ngr timmar på dansgolvet
Bild 13: Har för mig att det var vals de dansade...
Bild 14: Jag tillsammans med J som bjöd på luftgitarrsolon hela natten
Bild 15: Soluppgång och dags att börja tänka på refrängen
Bild 16: Tappa inte takten nu killar!

                             

Orup - Regn hos mig
(men ända sen dag du for så har jag bara, regn hos mig, ja det regnar idag igen...)



Kommentarer
Postat av: E

Anar jag en sublim metafor i sista meningen?

2007-05-08 @ 14:10:23
Postat av: Linda

Du ser jätte fin ut i din nya frisyr, riktig Sötnos!

2007-05-08 @ 15:13:01
Postat av: josefin

fan va snygg du är i nya håret! passar ju grymt bra i lite halv lugg.sååå fin gummsan

Postat av: Jasmine

Tack söta ni! Kommer snart få spel på luggen och aldrig släppa ut den igen, men än så länge känns det bra =)

E: Du anar rätt, blää du vet alldeles för mkt om mig

2007-05-09 @ 14:07:32
URL: http://shazmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback