Snabbspolning

Opponering idag som jag var sanslöst nervös inför men som faktiskt gick helt ok. Grejer att fixa till men det ska vi klara. Sen så är det faktiskt dags för examenslunch på fredag. Hur gick det till? Tycker att det var för ungefär ett halvår sen lr så som jag hörde Lila, lila...för första gången. Men för ett halvår sen kom jag hem från Florida. Shit hann jag det också? Tre år har gått väldigt väldigt fort.

2004 var det år som jag flyttade ner till Östra stranden. Det var på den tiden som det bodde fler mkvettor på Östra än på Bolmens. Nollningen känns som en evighet sen, hur 17 gick vi med på att bilda ett ålbål? 2004 var fest, helst både onsdag och lördag. Kungar på kåren tyckte vi och Kompassen och Caféet var rätt så välbesökta. Allting gjordes i grupp, helst Idolkvällar på fredagarna. Allt festande gjorde att vi tokökade Medayas omsättning på grund av vårat bakispizzabehov. Under den där första terminen så var jag livsfarlig på cykel, efter ettan så var det inte många som inte hade varit inblandade i mina cykelolyckor. Våren 2005 känns lite dimmig. Kan bero på att jag bodde tillsammans med U på Skördevägen då? Alldeles säkert är iaf att vi grillade en hel del och när sommaren kom var vi nästintill vollybollproffs allihopa (utom jag och J, hon studerade hellre hål i sanden och jag var bara allmänt kass). Lite dimmig känns också påsken 2005, men det beror nog på äggen. Grundar det på att påsken 2006 och 2007 också var rätt alkoholindräkta, sånt som händer när ägg är inblandade. Julfesten 2004 bjöd vi på ägg och det gick ju som det gick; bocken brann.

Precis innan tvåan började hann jag och T med både Winnerbäckkonsert och Where the action is. Vi genomförde ett sjukt bra nollning. Vi fortsatte att hänga på kåren och vid det laget så hade alla flyttat från Östra stranden. Just for the record så var det på den första kåren på höstterminen 2005 som jag var inblandad i min senaste cykelolycka, snart är allt preskriberat (stavning?). Hösten 2005 hade alla novemberbarnen 115-årsfest. Julfesten det året gick ännu värre än föregående trots att jag lät bli äggen och endast åt köttbullar. Under jullovet satt alla och kämpade för att kunna visa Nils en snygg grafisk produkt när skolan började igen. Efter det såg vi inte så mycket av varandra förutom på diverse seminarium. Jag och E såg däremot rätt så mycket av Kungsbacka. Nånstans där började jag som barvärd. Och så var vi helt otroligt snygga på 80-tals festen.

Semestern 2006 tillbringade jag på Hultsfred där vi brände sönder våra axlar och såg rätt balla ut i securitytröjor. All oledig tid gick åt till coopande och all ledig tid gick åt till Floridaplanerande. Innan avfärd var det många fina och jobbiga avsked. Ännu fler blev det när vi lämnade The Sunshine state strax innan julen 2006. Det var en parantestermin som man inte riktigt kan jämföra med allt annat som hänt under tre år. Den var lite för bra för att vara sann.

Nu är det vårteminen 2007. Vi har blivit lite vuxnare och lite lugnare också. Det har varit fullt fokus på c-uppsatsen med lite pauser för Hasp, fester och jobb. Har inte hört någon säga att de vill vara kvar i Halmstad. När någon frågar mig vad jag ska gör nu så börjar det lixom susa i öronen och jag blir lite snurrig. Leta praktik är det som gäller. Det känns sååå skönt att det snart är över samtidigt så är det jätteläskigt att lämna studentbubblan. Träffade H nyss som sa att hon hade kollat på gamla bilder och hon sa att jag såg så ung ut då, hur liten som helst. Och trots att de här åren har rusat förbi så känns det väldigt längsedan jag var 19 år så en hel del har väl ändå hänt. På fredag skriver vi ett avslut men sen tar framtiden vid.

Det går inte att sammanfatta allt i bilder så jag kommer inte ens hävda att jag försökt =)

Bild 1: Mediemogulens seriösaste uppdrag: Jul på Liseberg 2004
Bild 2: Första terminens sista kårkväll
Bild 3: 80-talsfesten
Bild 4: Britneydans på tentafest jan 2005
Bild 5: Första påskfesten...just blame the eggs
Bild 6: The Ark på Where the action is aug 2005
Bild 7: Så lila som det kan bli. Nollning 2005
Bild 8: Läskigt Halloweentroll år 2005...
Bild 9: och samma sak år 2006 =)
Bild 10: Lika ambitiösa varje jul, här är det lussebullar dec 2004
Bild 11: året därpå blev det pepparkakor
Bild 12: Piskan och jag hörde ihop på T:s sexparty
Bild 13: Att vara barvärd var my thing on the side
Bild 14: Nolla och 19 år ung
Bild 15: Sista Haspfesten. Still got the same smile :)
                           


Roxette - It must have been love
(det finns så många låtar som jag alltid kommer att förknippa med mkv och Halmstad men den här var ändå först)

Kommentarer
Postat av: Jessica

ÅHHHHHH!! mkv är allt bra!! shit va kul att du iaf försökt sammanfatta tre år, det har du gjort bra!;)
Jag fattar inte hur mkt man kommer sakna allt och alla och särskilt dig!! älskar dina spontana utlägg (vanligen jävligt sjuka) och härliga bröst!
Puss my love, vi ses img!!

2007-06-01 @ 19:11:51
Postat av: E

Sött troll, är det måhända ett porrtroll vi har att göra med? Tänkt på bilden med piskan... Eller det kanske är ett av alla dina alteregon? Rolig sammanfattning av dina tre år på mkv, dock saknar jag faktiskt lite USA bilder, det var ändå ett halvår utav ditt liv Jasmine lilla.

2007-06-02 @ 06:29:05
Postat av: EM

Nu är det kört.. klumpen är långt upp i halsen och det ryker i ögonrynkorna. De börjar komma nu,, vem skulle klara av tre (o)hederliga studentår i Halmstad utan att skaffa en endaste extra rynka. Jasmine - Jag kommer inte kunna säga det här till dig någonsin, pga min oförmåga att fälla glädjetårar offentligt, så nästa gång du nyper mig i armbågen så kom ihåg det här - Jag älskar Dig

2007-06-02 @ 17:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback