Stressigt men skoj!

Fullspäckat schema idag, and I love every minute of it! Om man tar bort den lilla parantesen att jag fick gå upp löjligt tidigt för att tvätta så är det bara bra saker på G. När tvätten är klar ska jag ner på stan och klippa mig, att hinna shopp alt. sola skulle vara bra det med. Kl 12 är det lekar på Bolmens, jag som inte kunna vara med på 6-galan på dagen tidigare hade sett fram emot att leka, får nu pga foten stå och titta på (foten är dock mycket bättre, inte alls lika illa som förra gången). Sen hem och svida om inför middag på kåren. Efter maten blir det stålmannenombyte på toaletten för att få på mig hasptröjan och åka till teatern. Sista föreställningen! Kommer bli lite tomt sen, det är sista gången jag får höra min favoritreplik - Sigbritt: "Svart är min lyckisfärg!". Det kan vara så att det bara är jag som tycker att den här är hur kul som helst, men så är ju jag jag också. Efter föreställningen blir det mera mat, alumnimiddag med årets och gamla spexare. Var och städade i lokalen igår, såg fint ut. Efter det blir det fest! Måste dock komma ihåg stackars foten och inte hoppa runt för mycket.

Barvärdsmiddagen i torsdagen blev en lugn och trevlig tillställning. Förstår att alla är nyfikna på vad jag åt? Det blev kycklingvingar och de var precis så ljuvliga som jag kom ihåg från ngn personalfest. Smakade på laxen i pesto och mozarella, lutar åt det blir den nästa gång trots att jag inte är någon laxälskare i vanliga fall. Igår så blev det ännu mer god mat. Redan i måndags så hade jag lagt in förfrågan till S att vi skulle äta lunch på kåren för det var hemrullade köttbullar, potatis, brunsås och lingonsylt. Av de fyra så äter jag bara köttbullar i vanliga fall men tillsammans så bildar de en smaksensation så om det räknas till husmanskost så är det lätt imin favorit. Fast bara om jag får gegga ihop allt till en brunröd sörja =) Efter lokalstädningen så testade jag på ballerina muffins, men nej, muffins kan inte bli särskilt goda helt enkelt. Middag på kåren kombinerat med valberedningsprat. As always så smakade ryggbiffen och den bakade potatisen lovely. Fortsatte därefter hem till S för födelsedagsfest. Han hade varit hur huslig som helst och vispat ihop 3 tårtor: vanlig, passionsfrukt och choklad. Den vanliga var ett praktexempel på hur en vanlig tårta kan se ut utan på tok för mycket grädde som jag mår illa av. Vem gillar inte passionsfrukt, bra den med. Hann tyvärr inte med en bit av chokladtårtan, men doppade fingret i glasyren och den var typ hur god som helst, påminde om sirapskakor. Efter denna detaljerade beskrivning av vad jag har ätit de senaste dagarna så ska jag bjuda er på ett recept (lr det räknas nog inte ens som ett recept, aja skit samma, det är gott iaf): pasta, pizasallad och vitlökssås, rör ihop och ät. Löjligt enkelt, så att t.o.m ett fyllo kan klara av det.

Efter tårtkalaset så var det premiärbio, var och såg Spiderman 3. Gillar ettan och tvåan men nu börjar det bli lite urvattnat. Absolut ingen totalsågning men inget som jag känner att jag behöver se igen. Appropå film ska jag tvinga E att bara kolla på chickflicks på våra filmkvällar för att tvätta bort lite av den manlighetsstämpeln han har gett mig :p

 Barvärdar och pubmästare på Harrys


Doris - What a lovely way


Kommentarer
Postat av: E

Va i he*vete? Aldrig i livet att jag ska se nån chickflick med dig, kanske ifall det är en GirlOnGirlporrfilm då men du ska inte tro att du kan få mig att kolla på nån sketen jävla musikal som typ chess eller nått sånt!

2007-05-05 @ 09:00:22
Postat av: josefin

hur blev håret?? hoppas de blev fint.låter som du har fullt upp hela tiden.skoj d.puss

Postat av: E

Men uppdatera bloggen nu för i hela helsefyr... Jag vill ju läsa om allt spännande du och jag gör. Typ du kan ju berätta om valborg / onsdagen efteråt eller kanske våran heta älskog (NEJ INTE ÄLGSKOG) på AG nu till helgen... GRRRR ;);)

2007-05-07 @ 21:11:03
Postat av: Jasmine

Uppdateringen går långsamt eftersom min dator är segare än Björnes kompis Snigel men nu finns det bilder på både nya frisyren och lite annat kul från helgen.

E: Allt spännande som vi gör kan jag inte publicera här för isf måste jag barnförbjuda sidan :p

2007-05-08 @ 10:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback