Hemvävd helylle flicka finnes

Sveriges största IKEA är verkligen stort. I torsdags bestod halva min arbetsdag av att gå på IKEA, hard work I know :) Sen igår var jag och två jobbarkompisar på nya kontoret hela dagen och skruvade ihop nya möbler, perfekt för mig som älskar att få montera IKEA-grejer. Och nya kontoret är så fint! Och stort, nästan tredubbelt så stort som vi har det nu, kommer ju gå vilse där. Det ligger närmare stan också så det tar ca 10-15 min att gå till centralen. Men inte alls lika många bra lunchställen och sånt i närheten, ynk. Kommer sakna franska delikatessbutiken, stammiswoken och soppköket. Och den där indiska buffén och salladsbaren och...ahh en hel massa andra bra ställen. Men skruva, det var kul.

Jag gnäller om dem ibland men oftast så är det riktigt skönt att komma hem till mamma och pappa. Åkte hit efter jobbet igår, käkade middag, badade länge och kollade på Idol. Sen satt jag och pappa och släktforskade och spelade synth resten av kvällen. Sov över här i mitt gamla rum så vi skulle hinna med melodikrysset med Astrid Lindgren-special imorse. Och nu på eftermiddag har mamma haft Tuppewereparty (jodå det finns fortfarande) här som jag var med på. Handlade gjorde jag också, läskigt dyrt men så håller det också. Nu har vi precis avslutat en middag med sticky rice, pilgrimsmusslor och heta räkor. Ni fattar varför jag kommer hem va? Så den här helgen har varit rakt igenom helylle. Fast jag är ju rätt så helylle i sig.

Strax vankas det fruktsallad och efter det ska jag hem till T och kolla på fotbollen. Blir väl kanske inte riktigt lika helylle som resten av kvällen men jag ha bytt ölen mot rödvin så det låter ju rätt moget ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback