"Jag har aldrig haft sex i en hoppborg"

Too old for tvådagars, ibland glömmer man bort det men så kommer söndagar som denna som man blir påmind igen.

I fredags blandade vi chefens födelsedag, premiärbesök i nya lokalerna, nya medarbetare och tackade av M som slutade. Vi gick ut hårt med champange på fastande magar och så tog vi det därifrån. Tack så mycket K som hade osm mål att supa mig under bordet, du lyckades rätt bra :) Jag är inte den rodnande typen, men när vi nya blev uppkallde och chefen pratade om oss så rodnade jag nog en hel del. Det kändes verkligen bra sen när folk kom fram och sa att de tyckte att det var kul att jag ska börja på Pronto, skönt att höra och efter i fredags gillar jag mina nya jobbarkompisar ännu mer. Lyckades outa mina problem med smaskare, konstatera att jag och chefen inte har samma killsmak och dricka champange som det vore vatten. Men vi som gillar lite tyngre musik är minoritet på kontoret så vi drog vidare till en hårdrocksbar på Sveavägen.

Efter ett par öl där, drog vi vidare till Fondueboden där M (min praktikantpartner) jobbar och hon servererade oss en väldigt sen middag. Att man aldrig blir för gammal för "jag har aldrig" bevisade vi då, det är ju också en så lämplig lek att leka tillsammans med sina nya jobbarkompisar. Ett tag såg det ut som att jag skulle hinna med sista tåget hem, men istället så slöt vi upp med de andra på Peacock, så vid 5-tiden dunkade jag i säng hemma hos M.

Väl tillbaka i Uppsala var det bara att ta sig i kragen och svida om och kila iväg på rugbyfest med dam och herrlaget. Det var trevligt med så mycket nya människor, jättejättegod mat och dans. Och nu vet jag var de heta männen håller hus; de spelar rugby :)

Upphämtad av mamma imorse, så jag har varit ovanligt produktiv för en söndag; IKEA, skoshopping, tvättstuga, storhandla och en kopp te med familjen. Nu ska det dröja många månader innan jag kör en tvådagars igen, iallafall tills nästa gång jag har glömt hur tungt det är :p

Kommentarer
Postat av: Linda

hej! oj du har verkligen haft fullt upp. fattar inte hur du orkade allt det där på söndagen det hade jag knappt orkat en vanlig dag ;) Ojoj fondue, det var avanserat! Funkar det för vegitarianer? trodde bara men kunde ha typ fläskfilé eller oxfilé? Men mysigt. Hörs! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback