Memory lane

Plockar lite här hemma, rotar bland gamla skivor för att jag letar efter några bilder, hittar inte skivorna jag behöver, de ligger säkert kvar i Halmstad. Däremot hittar jag en packe med gamla brända cd-skivor, från den tiden när man brände en ny skiva inför varje fest. Att lyssna på de här skivorna skickar tillbaka mig till högstadie- och gymnasitiden. Vissa grejer diggar jag fortfarande med i, vissa skäms jag nästan över, men alla är ändå minnen. Medveten om att det kommer att skada min häftiga rockbrudsimage så kommer här är ett litet axplock av låtar som jag en gång i tiden tyckte förtjänade sin plats på partyskivan:


666 - Bomba, hela skivan var ju bara såå bra


Ännu mera Bomba, här med King Africa


Sporty Theivez - No Pigeons


Ricky Martin på Gothiadiscot, det var som en kod för att börja hångla


Eiffel 65 - Blue, N hade inte du den här som ringsignal?


One minute man, ett solklart måste på många, många fester


Kevin Little - Turn me on, vad tänkte vi med?

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaa, det roligaste är när det är ca 30 sek kvar på bomba (666) och man ser snubben göra det där ljudet. askul


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback