Brända mandlar

När jag cyklade hem från stationen såg jag att det var höstmarknad på Vaksala torg, de höll på att plocka när jag kom men jag hann iaf köpa lite brända mandlar. Idag hade jag tänkt sluta med godis igen, men det går inte nu. Brända mandlar är mitt absoluta favoritgodis! Det är så speciellt på många sätt. Dels så går de inte att få tag på jämt, bara på marknader och liknande. Sen så är det mitt och morfars godis, vi åt det tillsammans ur sådana där riktiga godisstrutar. När han flyttade så åkte jag dit ibland och så åt vi godis tillsammans. Vi pratade inte så mycket, för det behövde vi inte, vi trivdes bra ihop ändå.

Imorn ska jag hem tidigare från jobbet för ett återbesök hos läkaren på eftermiddagen. Då kommer jag hinna med ett ordentligt varv på marknaden. Sen så tar jag med lite brända mandlar till minneslunden och äter dem tillsammans med morfar. Precis som vi brukade, fast ändå inte.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! jag e ledig fre, lör, sön. Ska till stockholm med G på dagen på fredagen ,kasnke efter det?(idol oxå som du älskar) För jag vill inte ta de lugnt på lördag o inget vitt =) Åå jag såg oxå marknaden idag, fast då va det helt stängt, kanske vi kan ses å titta lite ihop imorn? Hörs puss

Postat av: josefin

kramar om.

2007-10-09 @ 16:30:49
URL: http://josefingustafssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback