En oskuld är plockad

Bäddsoffan är invigd, var en het nybliven brunett som sov där inatt, me like! E kom på ett lite oväntat besök från Göteborg. Ingen längre visit men ändå så välkommen. Efter att ha spenderat halva dagen ute på ett bokförlag i Bromma där vi paketerade om boken 103 unga svenska rum så hade jag sådan träningsvärk i armarna att det var med nöd och näppe som jag kunde lyfta vinglaset igår kväll.

Under tiden som vi pakade böcker så diskuterade vi konserter. Frågan "Bästa konserten du varit på?" dök upp och jag kunde inte svara. Alla är ju så speciella på sitt sätt, man kan ju inte jämföra In Flames på Hultsfreds största scen men en spontanspelning för ca 30 pers av Laakso. En mysig pubspelning mot Backstreet Boys (oj, det var länge sedan) i Globen.  Var The Sounds lite roligare än Wolfmother? En sittkonsert med Säkert! kan ju inte jämföras med det tempo på Flogging Molly höll. Så här kan man hålla på forever. Någon gång kanske det kommer, den ultimata konserten som får alla andra att se ut som Dr Bombay på scenen. Kommer det bli så med Winnerbäck den 12 nov? Jag tror inte det, men vi får väl se. Fast kanske, kanske var Billy Talent bäst ändå, fast bara kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback