Önskelista: en inbyggd GPS

Jag har bott i Uppsala hela mitt liv, med undantag för tre år i Halmstad. Borde alltså hitta helt okej i staden kan man tycka. Men nu är det så att jag har utrustats med en radar sämre än den på Titanic, guldfiskminne som gör att jag glömmer vilket håll jag kom ifrån och ett lokalsinne inte ens räcker till för att hitta inne på Birger Jarl. Sen så har faktiskt stadsstrukturen ändrats en smula under tiden som jag har bott i Halmstad. Det här är alltså mitt försvar till varför det gick som det gick i lördags.

Jag och L skulle träffas på Willys för att handla inför kvällens stundande middag.
L - Hittar du till Willys då, frågade L med en anings skepsis i rösten.
Jag - Jadå, inga problem, svarade jag lite stolt över att äntligen veta vart någonting låg.

Jag stod och väntade utanför affären i minst fem minuter innan jag ringde L och frågade vart hon var någonstans.
L - Men jag sitter ju här inne på bänkarna. Jag traskade in, såg inga bänkar och tänkte att hon måste sitta vi någon annan ingång.
Jag - Men jag ser ju inte dig, Jag klev precis in så u står jag vid drickan, kan du inte komma hit?
L - Vid drickan? Vad gör du ända där inne? Är du inne på Willys? Återigen har hon den där skeptiska rösten.
Jag - Klart jag är på Willys, skynda dig hit nu. Jag står här mellan kassan och drickan.

Jag brörjar kolla runt lite grann, tycker att det tar fasligt lång tid för L att hitta mig trots att jag tycker mig se längst in i butiken ända därifrån jag står. Tittar ut genom fönstren mot parkeringen och får syn på den stora butiksloggon. Slår en signal till L.

Jag - Duuu, jag är inte alls på Willys, det står ju Lidl på skylten här utanför. Jag hör hur L ler i luren, innan hon säger att jag ska stanna där jag är så kommer hon.

Jag var helt säker på att jag var på Willys och inte så lite nöjd över att ha hittat dit på egen hand. Den stoltheten är totalt bortblåst och tillintetgjord vid det här laget. Om någon liten vetenskapsman skulle vilja exprimentera med att operera in GPS i människor är jag först ut att anmäla mig som försökskanin, ju snarare desto bättre.

image253  image254

Inte bara dåligt lokalsinne, jag är färgblind också :)

Kommentarer
Postat av: Emma

haha, du är ju värdelös

Postat av: herrnixon

Oroa dig inte, jag har bott i Uppsala i 5 år utan att lära mig vad den där stora gågatan heter...

2007-10-03 @ 17:57:53
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3066
Postat av: Anonym

Lyssna inte på Emma, du är inte värdelös, bara en smula mindre bra på saker och ting.
Nått som jag är bra på är att vakna upp med konstiga saker efter en redig fylla. Efter att ha delat en minttuflaska, 30-50cl Tequila och ca 25cl Yeltsin med Anton så vaknade jag med en fågelbur med tillhörande fågel. Slå det ;).

2007-10-06 @ 14:25:05
Postat av: Jasmine

Herrnixon: Tur att höra att jag inte är ensam om dålig koll om stan, den gatan borde förresten döpas om till "Gågatan"
E: Tur att du inte drack vin, tänk vad du skulle ha släpat hem då :p

2007-10-07 @ 20:57:27
URL: http://shazmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback