Pronto i media

Dödsmisshandeln på Kungsholmen är något som har och absolut bör diskuteras i media för att mana folk till att inte titta på utan istället handla om de ser en misshandel. Men som en följd av den här tragiska händelsen har debatten om nätmobbing vuxit sig större. Imorse satt en kollega till mig i debattsoffan i SVTs Gomorron Sverige. Kika gärna på debatten här om ni inte såg den.

Som bekant så jobbar vi just nu på uppdrag av Cancerfonden med deras kampanj Rosa Bandet. Eftersom det här är någon som jag jobbar med dagligen så har jag varit i kontakt med bröstcancerdrabbade kvinnor och ibland sitter jag med tårar i ögonen på kontoret efter att ha läst deras mejl. Det här är inte bara ett jobbuppdrag längre utan något jag verkligen bryr mig om. Därför är det så kul att se hur bra det går med insamlingen på Facebook, en Rosa Bandet-applikation som Pronto har skapat och som det också skrevs om idag i .se (Aftonbladets gratistidning).

Pronto Communication - kom ihåg var du först hörde det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback