Se upp för fyrkantiga ögon

Det här med tv-program är intressant. Det finns några som man absolut inte får missa, en del som man avskyr och sånna där som man slötittar på. Just nu är det Ranking the stars på tv, avfärdade det som crap när jag läste om programidén men nu börjar jag gilla det. Andreas Lundstedt som programledare som kallar deltagarna för slampor och jag får en helt annan bild av Magdalena Graaf, hon är ju rolig! Framförallt verkar deltagarna ha kul tillsammans. Det här betyder inte att jag kommer att avstå från något viktigt för att kolla på det här programmet, slötittande alltså. Trots att Anna Book precis blev utsedd till största slampan.

Har ni sett Andra Avenyn? Ni vet det på SVT som vill bli nya Rederiet eller Tre Kronor. Det är rätt dåliga skådisar (med några få undantag) och intrigerna känns overkliga. Men trots det så har jag suttit och sträckkollat på de sex första avsnitten. Why? Det finns nämligen en mycket märklig karaktär som är med: Björnen. En riktig björn som dyker upp ibland och som springer runt lös i centrala Göteborg. Jag bara måste få veta var björnen har för roll i det hela, kommer den lära sig prata, kommer den dö, hur kom den dit? Alltså måste jag fortsätta kolla på Andra Avenyn. Ett måste-program helt enkelt, men som jag kan välja själv när jag vill se (tack SVT-play).

Idag gick reprisen av ett annat måste-program Gray's Anatomy. Där är jag periodare, men just nu verkar Meredith ha dött, därför måste jag kolla nästa vecka igen för att se om hon verkligen dog.

Slötittandet består av Scrubs, Family Guy, 2 ½ men, och alla andra halvtimmes serier som visas på trean och femman. Och allt på Discovery och Animal planet.

Svensson svensson är tillbaka and I love it! Det är lite bitskare men fortfarande lika roligt. Kommer absolut inte missa ett enda avsnitt, det visas på på lördagkvällar och då är jag oftast inte hemma, men det är givet på SVT play på söndagen.

Heroes är vad första säsongerna av Lost var. Här kan det utan problem bli tre avsnitt på raken. Man bara måste fortsatta kolla eftersom jag känner mig så hånad varje gång det står "To be continued" i slutet på varje avsnitt. Som att jag inte fattar det själv när det slutar med en cliffhanger i varje avsnitt. Nu har säsong två startat i USA, thank God for that eftersom jag börjar närma mig slutet på säsong ett.

Idol slötittar jag inte ens på, det tittat jag enbart på när omgivningen ber om det. Säsong ett och två var jag Idol-junkie av hög rang, men efter det så känns det som ett irrelevant inslag i min tv-tablå.

Ensam mamma söker ger mig små uppstötningar, samma sak för Bonde söker fru. Riktigt så illa är det inte med alla dessa crime investigator-serier (CSI, Cold Case, Medium osv) men jag kollar inte på dem frivilligt eftersom det fungerar lite grann som sömnpiller för mig.

Att sedan få mata hjärnan med historiska dokumentärer och faktaprogram om språk gör tv-innehavet till en självklarhet.

Nu är det Parlamentet på fyran. En programidé som börjar kännas lite uttajtad men eftersom de byter ut deltagarna då och så funkar det. Slötittar uppenbarligen eftersom jag bloggar samtidigt.

Så här skulle jag kunna fortsätta genom hela tv-tablån, men ni har säkert tröttnat redan så därför spar jag rubriken "Tv-program jag saknar" till en annan dag. Men en lite undran bara: varför finns det inga klipp från Kär och galen på youtube?

Kommentarer
Postat av: josefin

heheh hjärtat akta dina ögon


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback