Alive but busy

Förstår att alla är nyfikna på hur jag har det. Jag har det riktigt bra :) Skrev på ett sekretessavtal i förrgår så jag kommer inte skriva så mycket om vad jag gör. Men jag kan lova att det är kul grejer. Dagens uppgifter består av lite fix med hemsidan, research och försök att förstå danska. Korrekturläste ett bokutkast igår. Så får ni iaf ett litet hum om vad jag sysslar med.


Men det tar på krafterna att pendla. Ska köra slut på pengarna på busskortet, sen blir det tåg och det tjänar jag minst en timme om dagen på (fast det kommer ge stora hål i plånboken). Men det här med rutiner, det kommer jag nog gilla när jag väl har vant mig vid att gå upp halv sju om mornarna. De andra här på kontoret kommer och går på lite olika tider men jag kör 9-17 precis som Dolly Parton. Stupar innanför dörren när jag kommer hem om kvällarna, igår släckte jag lampan vid tio-tiden på kvällen. Det tar på krafterna att borsta håret om mornarna och hitta på alternativ till mjukisbyxorna.


Jag saknar Halmstad, eller själva staden saknar jag inte för jag trivs med att röra mig i både Uppsala och Stockholm. På morgonen tar jag på mig mitt världsvana och blasé ansiktsuttryck men egentligen så tycker jag att det är lite spännande att sälla sig till de lämmeltåg av människor som stressar i tunnelbanan på morgonen. Om en månad ser jag nog blasé ut på riktigt. Och ni som har gjort er lustiga över min dialekt, ring om en vecka så får ni säkert höra något skojigt. Mamma och pappa mobbar mig redan, så E det är fritt fram för dig :)

Som sagt var så saknar jag inte Halmstad, men människorna där, er saknar jag! Nya fina bäddsoffan bara väntar på att bli invigd, feel free to use it :)

Ikväll kommer B förbi och ser hur jag har det. Har inte sett honom på flera år. Får ju satsa hårt på att utöka umgängeskretsen nu när man är "ny i stan" igen, nog för att de vänner som är kvar är toppen men man kan ju aldrig ha för många. Därför ska jag fika med massa främlingar imorn, spännande :)

Har du långtråkigt?
Lyssna på lite roliga fylleringningar för att fördriva tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback