Dö cykeltjuv! Dö!

Må böldpest och hemorrojder drabba sen som stal min (egentligen pappas) cykel igår! Den här staden och cyklar är ett fenomen för sig. Min första tanke var att ta ett varv och försöka hitta en cykel som jag kunde ta för egen räkning. Men det sa pappa att så får man inte göra och det har han ju rätt i. Men jag var arg. Som ett bi. Och ledsen för pappas skull, var ju hans favoritcykel.

Men för en stund sen fick jag ett mms, en bild på morfars gamla cykel som mamma och pappa har varit ut till vagnen och hämtat. Jag vet att jag gnäller om det ibland, men i slutändan så skulle jag vara helt lost utan mina föräldrar.

Det blev till att gå till tåget imorse. Det är jätteskönt med promenader. När man är på humör. Inte på morgonen. Och speciellt inte när man är stressad.

Fast nu ska jag promenera på ett behagligt sätt. Ska möta upp N på stan här i Stockholm. Vi ska inte shoppa så mycket, nästan ingenting alls. Det gick ju jättebra i lördags, verkligen. Men jag behöver fortfarande halsduk, vantar och väska.

Men mest av allt behöver jag helg. Halmstadhelg :) Det låter bra när man säger det och söta rara underbara K har lånat ut sin lägenhet till mig över helgen. Och lika söta rara underbara E kommer och möter mig vid bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback