Handväskor

Läste i någon artikel att en kvinna köper i genomsnitt ca 900 st handväskor under sin livstid. Mamma sa att skor räknades in där också men det tror jag inte. Det betyder alltså att jag har hur långt som helst kvar tills jag fyller min handväskekvot. Och nu behöver jag en ny väska. Eller snarare två stycken. En jobbväska och en partyväska. Men jag har riktigt svårt att hitta någon jag vill ha. Därför överlämnar jag det här åt er tjejer. Ni har koll och ni har så många väskor att ni skulle kunna tapetsera med dem, tips tack! Weekendväska (som jag egentligen inte behöver) har jag hittat på alldeles egen hand.

Kul fotbollsförfest i onsdag och bra match trots att det blev oavgjort. Men efter ca 20 minuter på BJ fick jag nog och gick hem. Nånting slår slint, typ krogskräck istället för torgskräck. Ska hålla mig borta från krogen ett tag nu. Men fick ju ge några gotlänningar en rundtur på stället, alltså var jag inte den med sämst koll där inne :) På söndagen gick jag till bottten med pizzamysteriet. Hoppade hemkörningen och gick dit med E. Själva pizzan kostade bara 45kr, såsen 10kr. Det betyder att hemkörningen kostade 35kr. Knappast rimligt. Vad som inte heller är rimligt är att man måste köpa till dricka och sallad. Hade glömt den förtjusningen som alla kände när vi kom till Halmstad, denna pizzeriatäta stad som älskade sina studenter och hade så fina erbjudanden. Och never ever har jag betalt för dricka eller sallad vid avhämtning eller utkörning. Jag får bara bita i den sura pizzan och vänja mig. Det var en skön söndag iaf. Jag däckade på soffan och E på sängen. Med vidöppen dörr.

Håret är nästan svart nu. Svartlila. De första dagarna blev jag lite rädd när jag såg mig själv i spegeln, men nu känns det bra. Frächt sa de på jobbet och det låter väl bra. Min handledare sa också att det bästa med mig var att det går att lita på mig. Hey well done Jasmine.

Bild 1: Nog är det mörkt alltid
Bild 2: E försöker skaka ur de sista dropparna i tetran. Classy
Bild 3: Jag och N i fin halsduk
Bild 4: E och syskonen Magnusson
Bild 5: Luftarmbrytning
Bild 6: Man kan inte festa utan att hamna i köket

     

Kommentarer
Postat av: Nina

Vi ska se "Bristande bevis". Du vet den filmen din kompis skulle se (Paul?) när vi var på bio, och som vi sa typ den verkar inge bra :P Men den verkar faktiskt bra! Han var här och hämtade sina saker igår, det var sjukt jobbigt..och det känns fortfarande jobbigt :(

Postat av: Linda

Fint hår jasmine! jag har oxå färgat hårt =) Brunt. Du får börja gå och hämta pizzan istället så blir det billigare (eller byt pizzeria, den där verkar dyyr)

2007-09-12 @ 09:35:46
URL: http://lindsing.blogg.se
Postat av: Linda

haha trodde vi redan hade spikat den där svart ögonskuggan ;) behöver en svart löpare oxå, ansiktsvatten, svarta "stickade" leggins, finns 2 svart glaskrukor på åhléns oxå som jag spanat på..och en puder borste från make up store som e rosa....fast de senare är nog lite dyra.. Men annars får du hitta på vad du vill =D kanske nån inrednings sak. SMISK

2007-09-12 @ 09:51:05
URL: http://lindsing.blogg.se
Postat av: jOH

Hej gull, tack för i lördags!! Hoppas d blir snart igen.. Roligast på hela kvällen var när jag hörde ditt skrik från hallen å du kom in å jag frågade var d var (trodde du sett en spindel lr nå) å du sa att du blev rädd för din egen spegelbild pga håret, hahaha... Ha d bäst, kraaam pådä;)

2007-09-12 @ 13:46:51
Postat av: linda

Tid ja...kanske kl.18..?

2007-09-12 @ 16:30:04
URL: http://lindsing.blogg.se
Postat av: Emma

nej men herre gud, vad är det för foton du lägger ut?

2007-09-12 @ 18:09:05
URL: http://emmasnya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback