Underbara dagar

Har haft några helt fantastiska dagar! För att få med allt som varit bra kommer det här bli ett skrämmande långt inlägg.

I onsdags tackade vi av M på kontoret. Eftersom han ska flytta till Tyskland så var temat öl. Närmare bestämt köpte vi in samtliga ölsorter som finns på systemet. Så nu har jag smakat körsbärsöl, veteöl, spontanjäst öl och all annan öl. Och så delade jag och M på förstaplatsen i ölhäv.

Hittar inte mobilskladden nu så att jag kan föra över bilder, men kvittot var långt över två meter så ni kan ju tänka er att det blev bra. Lyckades även krascha Systembolagets kassasystem, tydligen går det inte att göra så många inslag på en gång. Ops.

I torsdag var U uppe på konferens så när jag hade jobbat klart gick vi och käkade och drack öl tillsammans med M på Good Times. Grabbarna kom dit sen, men vi tog en tidig kväll och gick hem innan derbyt.

Hann hem i tid för att shoppa ny datorskärm med mamma och pappa. Nu kan jag ligga på sängen och kolla på TV, skönt det.

På fredagen började jag och M med lite bubbel och middag hos henne innan vi drog vidare till förfesten på Söder. Vin och Fernet innan vi hoppade in i bilarna som skulle ta oss till det omtalade sunkkrogen Grand Garbo i Sumpan. Det var ingen som riktigt visste vad vi gett oss in på. Vi hade sett bilder, ojat och haft oss, sagt att "sådär tänker minsann inte jag hålla på". Ett drinkbord senare och vi ÄGDE strippstångsburarna. Alla som hade sagt att de skulle ta en lugn kväll glömde snart det. Så sjukt kul! Dansade precis hela kvällen, både till coverband och uppe i burarna. Vevandet med förortsarmen ville aldrig ta slut.

Tyvärr blev det inga bra bilder med kameran, men här nedan är lite bilder från deras hemsida:

 

Sov hemma hos M pch när vi vaknade upp sega och darriga så gick vi förbi pizzerian på vägen och satte oss i parken nere vid vattnet vid Reimers holme. Njöt av solen, bakismat och cola. Helt fab.

Ner på stan och leta skor som inte skulle göra ont på mina skavsår. Trodde att jag lyckades (men klart jag inte gjorde) så då kilade jag hem till E för lite mat och sedan göra sig redo inför kvällen. Cowboytema på Snaps, då får man passa på att klä upp sig. Kockan 19 var det sagt att vi skulle vara där. Vid den tiden hade vi inte ens kommit fram till M (rysligt vad många M jag känner) där vi skulle förfesta innan så den planen sprack rätt hårt.

Spana in oss (och M) som snygga cowboys:

   

Det medförde att vi kom senare till Snaps än beräknat, mötte upp resten och så blev vi kvar där hela kvällen. Dansade till konstig musik, varvat med öl och drinkar. När vi sitter vid bordet hör jag någon förvånat ropa mitt namn. Där var Å! Har inte sett henne på minst fyra år. Vi utbrast i glädjeskriv sådär som bara brudar kan (fast det här var brudskrik upphöjt i tio), hoppade runt och sen försökte vi resumera våra under tiden som var kvar. Riktigt kul att se henne igen.

Vid 3-tiden ville vi inte hem så då blev det efterfest hos någon tjej på Valhallavägen. Det blev mycket brottning när några tappra skulle testa sina krafter mot en tränad MMA-kille. Undertecknad kunde inte röra på mina såriga fötter vid det laget så jag avstod. Vid 6-tiden strosade jag barfota hem till E,  lyssnade på fågelkvitter på vägen och njöt av att solen redan var uppe. Hon drällde in någon timme senare och sedan sov vi som två klubbade sälar fram till 12.

Mötte upp M för stans godaste bakispizza på Forno Romano. Släpade oss sedan några steg bort till ett cafe med väldigt sköna filtar och soffor. Där satt vi och ojade oss i flera timmar innan det blev kväll och det var dags för mig att åka tillbaka till Uppsala.

Kolla hur mysigt slitna de ser ut =)



Något som är nästan lika mysigt är min röst. Den är så hes att det låter som att jag är på en sträng whiskeydiet. Får se om den hinner ordna upp sig inför Valborg på onsdag.

Ikväll efter jobbet tog jag och N en sväng förbi en vernissage och sedan blev det middag på italienska Vapiano. Grymt ställe! Hit kommer jag gå fler gånger.

Well, det var det hela. Eller bara och bara, det väntar ju fortfarande massa skoj. Valborg på onsdag och sedan är det långledigt. Ska in och jobba några timmar på fredag för på kvällen blir det drinkar på Inferno och vem vet vad som händer sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback