Barbie and the Rockers!

Det går inte att räkna hur många gånger jag tittade på den här filmen, videobandspelaren gick på högvarv där i slutet av 80-talet. Barbie och hennes polare gör succe med sitt rockband och passar på att spela i rymden och fixa världsfred på en gång. För bra för att vara sant, men sen så är det ju tecknat också. Den här kortfilmen sändes för första gången 1987 och min absoluta favoritscen är när tjejerna sminkar och klär sig i rymden, precis så ville jag också göra. Den här filmen innehåller allt som jag tyckte var bra när jag var liten.

Den är uppstyckad i tre delar eftersom jag hittade den på Youtube.







Kan inte någon lägga upp den sista delen också där de på väg hem från rymden på något märkligt sätt åker tillbaka i tiden och landar i 50-talet. Ibland går jag fortf och mumlar: "Barbie ska spela på Cape Canaveral!" för mig själv. Nu svamlar jag bara, men det är för att jag saknar ord för att beskriva hur mycket jag älskar den här filmen.

Kommentarer
Postat av: Linda

ha aldrig sett aldrig hört talas om!

2008-08-17 @ 17:21:00
Postat av: Zsannah

Ett minne vi delar. Jag älskar också den här filmen:D...har VHS-versionen där hemma;)

Postat av: Jasmine

Åhh Zsannah! När ska du göra din mänskliga plikt och ladda upp 50-talsdelen på Youtube?

2008-08-20 @ 16:35:19
URL: http://shazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback