Birthday och brunch

Hittade ingen datorväska, la pegarna på en dyr deoderant istället, för det känns ju likvärdigt. Hann med lunch med Nina igår också innan jag åkte till Stockholm.

Mötte upp Mattias och Olle först för en öl på Pressklubben. Åkte sen till Emmas födelsedagsfest på Gärdet. Värdinnan gjorde ett bra jobb med påfyllningarna, hur många liter rosé gick det åt? Blandning av gamla, nygamla och nya ansikten, tillbringde halva kvällen på balkongen trots att det var svinkallt, hejdå sommaren.

Eftersom Emma hade flyttat in i lägenheten bara några timmar tidigare så fanns det ingen vinöppnare. Jag var tvungen att bryta av rosédieten med lite rött och Mattias gjorde en kraftinsats för att få upp korken. Det slutade med rödvin på hans skjorta, skor, väggarna och golvet. Och inte en droppe på min ljusa klänning, är inte det märkligt?

När taxin kom och det var dags för (sen) utgång orkade inte jag, var för full och trött. Fick sovplats på en madrass i Täby, tack snälla!

Upp och hoppa för att möta upp Einar och Emely för brunch hemma hos en kille som heter Kristoffer. Och vilken brunch sen! Ett bord proppfullt av läckerheter; pojkarna hade bakat (fyra olika sorters!) bröd, gjort brownies, plockat fram alla pålägg man kan tänka sig, pressat juice, lagt upp färsk frukt till filen och så toppade de det hela med två olika sortes pannkakstårta. Överallt satt människor och åt och åt och åt. Goaste!

Har ett litet blåmärken på högerhanden nu efter att ha skakat hand med alla nya människor, kommer aldrig sluta förundras över hur kul det är att träffa nytt folk.

Avrundade dagen med en middag tillsammans med Magda och Emely.

Perfekt helg. Igen =)

Kommentarer
Postat av: joosse

låter som du haft en helt underbar helg.

2008-08-31 @ 20:56:31
Postat av: Emma

Jag kan inte mer än ursäkta mig igen och igen för vinöppnarincidenten... Mycket pinsamt! Hoppas att kvällen trots denna fatala miss var trevlig. Glad att du kom!

2008-09-02 @ 04:16:41
Postat av: Jasmine

Åhh söta Emma! Det var en jättetrevlig kväll, vinöppningen förvandlades ju till ett spännande mission :) Vi ses snart igen hoppas jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback