Julfilm

Jag kollar på världens bästa julfilm; Love Actually. För att den inte ska ta slut för fort så tar jag lite pauser då och då, bloggar, diskar, hänger in tvätt och sånt. Jag måste göra så för den här filmen är så galet bra, tårar i ögonen redan i öppningsscenen, ja då förstår ni hur bra det är.

För att inte "titta sönder" den här filmen så kollar jag bara på den en gång om året (att youtuba de bästa bitarna lita då och då räknas inte). Och varje gång jag kollar så får jag mitt hjärta brustet i samma takt som Sam, skrattar åt Colin, charmas av premiärminisitern, avgudar Colin Firth och undrar varför jag inte ser fler filmer med Emma Thompson i huvudrollen.

Missa inte att kolla på den, på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh.. äntligen har vi en film vi båda gillar. jag verkligen ÄLSKAR Love Actually. Dock kan jag inte hålla med om att den går att se för mycket. Jag såg den varje dag i en vecka under en period o är fortfarande inte trött på den... Kan vara den film jag sett flest gånger av alla. Då är inte barnfilmerna jag såg när jag var liten inräknade. På den tiden hjärtvättades man sig själv med Pinoccio och My Little Ponys.

2008-12-08 @ 13:04:41
Postat av: Jasmine

Kan du välja en favoritscen? Det kan inte jag, sitter hela tiden och tror att jag har bestämt mig men sen så kommer det ju en ännu bättre hela tiden!

Postat av: jOH

Ja den filmen är superbra! Men jag har också en sådan "julfilm", som jag endast tittar på en gång om året för att inte lessna. Ett päron till farsa firar jul! Sett den?! Om inte så är den ett måste juletid!

2008-12-09 @ 15:36:09
URL: http://johannamorstrom.bloggsida.se
Postat av: Jasmine

Ja! Den är ju också ett måste i juletid och jag håller med dig, bara en gång om året får man kolla på den.



Åhh visst är det dags snart? Kan det blir mer spännande, lycka till nu på sluttampen :)

2008-12-09 @ 20:46:05
URL: http://shazmine.blogg.se/
Postat av: Therese

Nej jag kan nog inte heller bestämma mig. Jag tycker om bröllopet med Keira, när en hel orkester har gömt sig bland publiken o spelar All I need is love. Samtidigt är det fint också när hon får se videon på sig själv o upptäcker att kompisen är kär i henne. Hon är sååå vacker där (och bara 18 år...) Å andra sidan älskar jag lill-tjejen när hon sjunger All I want for christmas...Men jag gråter varje gång i sista scenen på flygplatsen.. den är genial. Nej, det är inte lätt...

2008-12-10 @ 08:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback